جمعه 10 فروردین 1403

29 آبان 1395

معاون آموزش حوزه هاي علميه: زيارت اربعين ريشه قرآني و روايي دارد

حجت الاسلام رستم نژاد ياد اولياي خدا، بزرگداشت شعائر الهي، اظهار مودت به ذوي القربي و برائت از ظالمان را به عنوان ريشه هاي قرآني و روايي زيارت اربعين برشمرد.


به گزارش خبرنگاراعزامي پايگاه اطلاع رساني الاربعین، حجت الاسلام مهدي رستم نژاد معاون آموزش حوزه هاي علميه در دومين روز از همايش بين المللي اربعين حسيني كه به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، به تبيين ريشه هاي قرآني و روايي زيارت اربعين پرداخت.

وي ياد اولياي خدا، بزرگداشت شعائرالهي، اظهارمودت به ذوي القربي و برائت از ظالمان را به عنوان ريشه هاي قرآني و روايي زيارت اربعين برشمرد و گفت: مكتب اربعين مكتب زيارت است و زيارت به صورت مكتب ريشه در اربعين دارد.

معاون آموزش حوزه هاي علميه افزود: استخراج ريشه هاي قرآني راهپيمايي اربعين بدون داشتن نگاه كيفي گاهي آسيب هايي در پي دارد چراكه زيارت و اربعين خود آمدن و حضور است و حضور مردم در راهپيمايي اربعين ريشه در اعتقادات دارد.

وي گفت: زيارت اربعين ياد اولياي خدا، مصداق توقير و احترام، بزرگداشت شعائر الله، اظهار مودت به ذوي القربي و برائت از ظالمان است چراكه خدا افشاگري عليه ظالمان و اعلام برائت از دشمنان را دوست دارد.

حجت الاسلام رستم نژاد افزود: زيارت اربعين تجديد ميثاق با امام حسين (ع) است و مي گويد گمشده ها هر جا كه هستيد بايد به كربلا رجوع كنيد.

وي خاطرنشان كرد: زيارت اربعين براي تجديد ميثاق و اعلام وفاداري به امام است چنانچه امام رضا (ع) فرمودند كه هر امامي عهدي بر انسان ها دارد و زيارت قبور يكي از مواد اين عهد و تماميت وفا است.