شنبه 8 اردیبهشت 1403

29 آبان 1395

حجت الاسلام شهرياري: اجتماع اربعين حاصل جامعه شبكه اي شده است

رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي با بيان نقش شبكه هاي اجتماعي در افزايش حضورزائران در اجتماع اربعين گفت: ارتباطات، اينترنت و شبكه هاي اجتماعي مردمي در حضور 20 ميليون زائر در راهپيمايي اربعين نقش موثري داشتند.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه الاربعین از كربلاي معلا، حجت الاسلام حميد شهرياري عضو شوراي عالي فضاي مجازي در دومين روز از همايش بين المللي اربعين حسيني كه به همت کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، اجتماع اربعين را حاصل جامعه شبكه اي شده دانست.

وي در تبيين مدعاي خود با بيان اينكه دنيا 10 سال است كه دچار يك تحول بسيار بزرگ و سونامي وار شده است، گفت: اين تغيير و تحول داراي سابقه تاريخي نيست و در طول تاريخ زندگي بشر چنين اتفاق بزرگي رخ نداده است و اين از منشا ارتباطات سرچشمه مي گيرد.

رييس مركز تحقيقات كامپيوتري نور با اشاره به شكل گيري دو سونامي بزرگ اطلاعات و ارتباطات بر اثر اين تحول ارتباطي، ادامه داد: با پيدايش اينترنت و شبكه جهاني نزديك به 5/5 ميليون تتابايت اطلاعات در دنيا جابه جا شده و دانش بشر مرتبط در حال انباشتگي است.

وي با اشاره به سونامي دوم اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3/5 ميليارد انسان به اينترنت متصل هستند. پيام انقلاب اسلامي در سال 57 توليد شد اما تا سال 85 عرضه نشد چون دسترسي به دنياي رسانه اندك بود و شبكه جهاني اينترنت اين فرصت را در اختيار ما قرار داده است تا بتوانيم يك شبكه تلويزيوني اينترنتي به راه بيندازيم، از اين رو سال 85 توانستيم پيام حضرت امام را به دنيا عرضه كنيم.

حجت الاسلام شهرياري با بيان اينكه بيداري اسلامي پيام حضرت امام را با فاصله اي سي ساله دريافت كرد، در توضيح رويكرد نظري خود به راهپيمايي اربعين اظهار داشت: مردم عراق از سالها پيش به راهپيمايي اربعين مي آمدند اما هيچ وقت اين جمعيت نبوده است، شكل گيري اين جمعيت براساس اينترنت و شبكه هاي اطلاعاتي است.

وي با اشاره به اينكه مي توان تجربه هاي انقلاب اسلامي و وحدت اسلامي را در راهپيمايي اربعين به اشتراك گذاشت، تصريح كرد: در راهپيمايي اربعين از همه كشورها حضور دارند و اين رويداد جديدي است و به ما اين امكان را داده است كه در شبكه جهاني اينترنت توليد محتوا كنيم و پيام اسلام را به جهانيان برسانيم.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي با بيان نقش شبكه هاي اجتماعي در افزايش حضور زائران در اجتماع اربعين، گفت: ارتباطات، اينترنت و شبكه هاي اجتماعي مردمي در حضور 20 ميليون زائر در راهپيمايي اربعين نقش موثري داشتند.

وي افزود: اين تحول بزرگ امروز حاكميت كشورها را نه تنها در حكومت هاي خير بلكه در حكومت هاي شر تحت تاثير قرار داده است.