جمعه 7 اردیبهشت 1403

29 آبان 1395

خانم البرزی، استاد دانشگاه در نشست علمی و تخصصی نقش زنان در جهانی شدن اربعین: فرهنگی می تواند جهانی شود که منطبق با سیره پاک انسان باشد

استاد دانشگاه با بیان اینکه اسلام با جهانی شدن مشکلی ندارد، گفت: فرهنگی باید جهانی شود که منطبق با سیره پاک انسانی و هماهنگ با قلب و جوارح درون و برون انسان باشد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، خانم البرزی، استاد دانشگاه در نشست علمی و تخصصی نقش زنان در جهانی شدن اربعین که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلا برگزار شد، در باره ویژگی های فرهنگی که می تواند جهانی شود، سخن گفت.

وی با بیان اینکه اسلام با جهانی شدن مشکلی ندارد، افزود: ما باید ببینیم فرهنگی که می خواهد جهانی شود چه ویژگی هایی باید داشته باشد، زیرا فرهنگی می تواند جهانی شود که منطبق با سیره پاک انسانی و هماهنگ با قلب و جوارح درون و برون انسان باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقتی فرهنگ با سیره پاک انسان همخوانی داشت، مسیر تکامل انسان به درستی هدایت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: دومین ویژگی فرهنگی که مستحق جهانی شدن است  دنبال حقیقت بودن ونه به دنبال قدرت و سیطره بودن است. همانطورکه امام حسین فرمودند: من برای اصلاح امت جدم و اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم نه برای سیطره و قدرت.

خانم البرزی یادآور شد: سومین ویژگی فرهنگی که مستحق جهانی شدن است دوری از نگاه ابزاری به انسان هاست، زیرا کرامت یک کرامت عمومی است و همه افراد و رحمانیت خدا را شامل می شود.