جمعه 7 اردیبهشت 1403

29 آبان 1395

پخش زنده مراسم اربعين از شبكه جهاني ولايت

حجت الاسلام والمسلمين حسيني قزويني از پخش زنده مراسم اربعين به چهار زبان زنده دنيا از شبكه جهاني ولايت خبر داد و گفت: امكانات اين شبكه به صورت رايگان در اختيار رسانه ها است.


حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني قزويني درگفتگوی خبری با خبرنگار الاربعین، با اشاره به نصب يك دستگاه اس ان جي سيار در عمود 1070 مسير پياده روي نجف تا كربلا و نصب يك دستگاه ثابت در بين الحرمين، گفت: مراسم اربعين به صورت زنده به چهار زبان زنده دنيا از شبكه ولايت پخش مي شود.

وي درادامه برپايي مراسم اربعين با حضور 25 ميليون زائر حسيني را بي نظير خواند و با بيان اينكه تنها در يك مورد مرتبط با بوداييان، 7 تا 11 ميليون نفر تجمع كردند و چنين حجمي از زائران با اين تعداد در هيچ كجاي جهان سابقه ندارد، بر احصاي ظرفيت هاي جهاني اربعين تأكيد كرد.

مدير شبكه جهاني ولايت افزود: شبكه جهاني ولايت روزانه 500 دقيقه از مراسم اربعين را به صورت زنده به زبان هاي فارسي، عربي، انگليسي و هوسا از طريق يك اس ان جي سيار كه در عمود 1070 و يك اس ان جي ثابت كه در بين الحرمين نصب شده است، پخش مي كند.

وي بررسي ريشه، انگيزه و علل قيام امام حسين (ع)، نتيجه قيام آن حضرت در طول تاريخ و پيام هاي بعد از عاشورا تا عصر حاضر را سه محور اساسي مورد تأكيد در برنامه هاي مراسم اربعين اعلام و ابراز كرد: بايد به درستي بررسي شود كه وظيفه امروز ما چيست و پيام امام حسين (ع) چه تكليفي براي ما دارد.

حجت الاسلام والمسلمين حسيني قزويني از ارائه خدمات رايگان به رسانه هاي ايراني و غيرايراني با قوي ترين فركانس و پهناي باند 2000 مگابيت خبر داد و گفت: در استوديو بين الحرمين اعلام كرده ايم هر كدام از رسانه ها بخواهند به كربلا بيايند آمادگي داريم تمام امكاناتمان را رايگان در اختيارشان قرار دهيم.

وي با اشاره به فعاليت نزديك 300 شبكه وهابي، گفت: امروز شكست و پيروزي در ميدان نبرد رقم نمي خورد بلكه در استوديوهاي رسانه هاي بين المللي رقم مي خورد ودشمن از اين فرصت استفاده بهينه می کند و ما نيزاين فرصت را نبايد از دست بدهيم.