جمعه 31 فروردین 1403

29 آبان 1395

مؤسس شبكه اهل البيت در كربلا: نقش اربعين در ترويج مذهب شيعه بي بديل است

آيت الله مدرسي نقش اربعين حسيني (ع) را در ترويج مذهب شيعه بي بديل خواند و بر تقويت ارتباط دو ملت ايران و عراق از طريق برداشتن مرزهاي معنوي و جغرافيايي تأكيد كرد.


آيت الله سيدهادي مدرسي مؤسس شبكه اهل البيت (ع) در كربلا با اشاره به فرا رسيدن ايام اربعين حسيني (ع)، نقش اربعين را در ترويج مذهب شيعه بي بديل خواند و بر تقويت ارتباط دو ملت ايران و عراق از طريق برداشتن مرزهاي معنوي و جغرافيايي تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار الاربعین ، مؤسس شبكه اهل البيت (ع) در كربلا با بيان اينكه در گذشته مرزي بين ايران و عراق وجود نداشته و اين مرزها را استعمار بين دو كشور قرار داده است، گفت: مرزها بين دو ملت بايد عملا برداشته شود، به ايراني ها گذرنامه عراقي و به عراقي ها گذرنامه ايراني داده شود.

وي افزود: يكي از مبلغان تونسي كه 25 سال به تبليغ شيعه مشغول بود و افراد بسياري را نيز شيعه كرده بود، وقتي در ايام اربعين به كربلا آمد، مي گفت كه هركس را مي خواهيد شيعه كنيد به پياده روي اربعين بياوريد.

آيت الله مدرسي با حضور در دفتر بعثه مقام معظم رهبري و در ديدار حجج اسلام نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه در عراق، اباذري رايزن فرهنگي ايران در عراق و احمدي مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي اربعين، دو راهكار افزايش نظم و ارائه خدمات دولتي به موكب داران را در اين ايام بسيار ارزشمند دانست.