جمعه 7 اردیبهشت 1403

28 آبان 1395

برگزاری یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم در کربلا

یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم جهان اسلام با حضور شخصیت های ایرانی و عراقی در کربلای معلا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، نخستین یادواره بین المللی شهدای مدافع حرم جهان اسلام، عصر جمعه(28 آبان ماه) به همت شورای راهبری جوانان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور شخصیت های ایرانی و عراقی در حسینیه قمی ها در کربلای معلا برگزار شد.

در آغاز این همایش حجت الاسلام شیخ مازن از فرماندهان حشدالشعبی عراق به سخنرانی پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: امروز رزمندگان عراقی در مرزهای این کشور علیه داعش و تکفیرها می جنگند ما بتوانیم راحت به عزاداری و سوگواری بپردازیم.

وی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم ولایت و اهل بیت از جان خود گذشتند تا امروز این حرکت عظیم اربعین حسینی در عراق شکل بگیرد و باید قدردان آن باشیم.

در ادامه این همایش مرتضی حیدری آل کثیر از شعرای ایرانی، اشعار حماسی خود را در حمایت از رزمندگان و مدافعان حرم برای زائران ایرانی قرائت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، نیز در این همایش به مقایسه مدیریت حج و مراسم معنوی اربعین پرداخت و استقبال مردم عراق و میزبانی آن ها را از زائران بی بدیل دانست و بر قدردانی از این حرکت معنوی تاکید کرد.

وی با طرح این سئوال که چرا در این زمان دلها متحول می شود و همه به سوی اربعین معطوف می شوند؟، اظهار کرد: تردیدی نیست، پروردگار متعال دلها را متحول و همه را متوجه اربعین کرده است به همین دلیل امروز شاهد حضور خیل عظیم زائران جهان اسلام در این آیین معنوی هستیم.

درادامه این یادواره حاج مهدی رسولی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداخت و در پایان  از نماهنگ «فرمانده السلام» با صدای حامد زمانی رونمایی شد.