شنبه 8 اردیبهشت 1403

28 آبان 1395

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی: اربعین یک همایش بی نظیر جهانی است

جلیلی که همراه با زائران اربعین در پیاده روی اربعین شرکت کرده بود، همایش اربعین را بی نظیر توصیف کرد و گفت: برای برگزاری این همایش بزرگ مردمی، باید تدابیر بیشتری صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، عصر امروز(جمعه 28 آبان ماه) پس از ورود به کربلا و زیارت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) با حجج الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری، اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درعراق و احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین دیدار و گفت وگو کرد.

وی که همراه با دیگر زائران درپیاده روی بزرگ اربعین حسینی از نجف تا کربلا کرده  بود، همایش اربعین را بی نظیر توصیف کرد و گفت: برای برگزاری این همایش بزرگ مردمی، باید تدابیر بیشتری صورت بگیرد.

جلیلی بر استفاده بهتر و بیشتر از بستر اربعین تاکید کرد و اظهارداشت: اربعین باید از نگاه جامعه شناسی، فرهنگی و بین المللی موردبحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم پرداختن پر رنگ به جلوه های همایش اربعین در رسانه ها افزود: متاسفانه رسانه ها گاهی به یک اتفاق بی اهمیت به حدی می پردازند و بزرگ نمایی می کنند که همه تصمیمات و برنامه ها تحت تاثیر آن خبر قرار می گیرد؛ اما امروز رسانه های جهان این حرکت عظیم را نادیده گرفته اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی از تلاش ها و فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین تقدیر کرد و این حرکت را بسیار ارزشی دانست.

وی همچنین یادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: روزی رزمندگان آرزوی زیارت حضرت سیدالشهدا را داشتند و از آن به عنوان یک رویا یاد می کردند؛ اما این رویا امروز به واقعیت پیوست.