سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

28 آبان 1395

محقق افریقای جنوبی: از ظرفیت اربعین در ایجاد دکترین معرفی افکار تشیع استفاده شود

محمد عبدالرحمن ازمحققان افریقای جنوبی در همایش بین المللی اربعین حسینی، خواستار استفاده از ظرفیت اربعین در ایجاد دکترین کیفی در تبیین عدم کوته بینی و عدم مخالفت تفکر شیعی با اسلام ناب شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، محمد عبدالرحمن، محقق افریقای جنوبی، در همايش بین المللی اربعین حسینی درکربلا که ازسوی کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، نسبت به افزایش حضور تکفیری ها در جوامع اسلامی به خصوص در افریقای جنوبی هشدار داد و گفت: اربعین یکی از بهترین فرصت ها و عظیم ترین ظرفیت های حاضر برای تحقق اتحاد و ایجاد رابطه روحانی و عاطفی میان مسلمین جهان و رهایی از اسلام دروغین تکفیری ها است.

وی به انتشار سند افکار و سبک زندگی مسلمانان حاوی افکار و عقاید اهل سنت که در آن نگاهی حداقلی بر افکار شیعه شده است، در سال2009 میلادی اشاره کرد وتلاش برای به فراموشی سپرده شدن نام شیعه را از اهداف مهم انتشار این سند دانست.

محمد عبدالرحمن افزود: کمپین هایی علیه شیعه و برای کافر نشان دادن شیعه، تشکیل شده است و نیازمند طراحی راهکاری در جنوب افریقا برای مبارزه با این موضوع هستیم.

وی در بیان راه حل مبارزه با این سند، اظهار داشت: در آموزش های نهادی بر معرفی تفکرشیعی اقدام شود و از ظرفیت اربعین در ایجاد دکترین کیفی در تبیین عدم کوته بینی و عدم مخالفت تفکر شیعی با اسلام ناب، استفاد گردد.