شنبه 8 اردیبهشت 1403

28 آبان 1395

استاد دانشگاه کربلا: اربعین حسینی عامل وحدت و موجب هراس دشمنان اسلام است

خانم دکتر بشری حنون محسن در همایش بین المللی اربعین حسینی ، گفت: گذشت زمان تاثیری در فراموشی واقعه عاشورا ندارد و هر سال با رسیدن این ایام و تحقق راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، گویی عاشورا به تازگی رخ داده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، خانم دکتر بشری حنون محسن، استاد زبان ادبیات عرب دانشگاه کربلا، امروز(28آبان ماه) در همايش بین المللی اربعین حسینی که ازسوی کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درکربلای معلی برگزار شد به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین توطئه دشمن در به فراموشی سپردن عاشورا را نقش بر آب کرد.

دکتری بشری، صحبت از امام حسین(ع) در قالب گفتار، نوشتار، همایش و سمیناررا برای شناخت شخصیت آن حضرت کافی ندانست و گفت: بسیاری از اهداف به مرور زمان از بین می رود اما اهداف امام حسین(ع) از قیام با گذشت زمان گسترده تر و پرشورتر می شود.

وی افزود: گذشت زمان تاثیری در فراموشی واقعه عاشورا ندارد و هر سال با رسیدن این ایام و تحقق راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، گویی عاشورا به تازگی رخ داده است.

استاد دانشگاه کربلا تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین موجب ترس و وحشت دشمنان است و از هر کاری برای فراموشی عاشورا و کم رونق شدن حضور پروشور مردم در راهپیمایی اربعین دریغ نمی کنند.

بشری، اربعین حسینی را عامل وحدت و ارتباط بین مسلمین و غیر مسلمین دانست و گفت: راهپیمایی اربعین درمتخلق شدن به اخلاق عاشورایی بسیار موثر بوده است.