پنج شنبه 9 فروردین 1403

28 آبان 1395

استاد دانشگاه‌ آفريقاي جنوبي گفت: تضمين سعادت با مطالعه راه امام حسين(ع) امكان پذير است

به گزارش خبرنگار الاربعین ، پروفسور محمد فاروق حسين در همايش بين المللي اربعين حسيني كه از سوی کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و با حضور انديشمندان كشورهاي مختلف جهان در سالن اجتماعات دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد، بر داشتن نگاه عقلاني توأم با اخلاق به سياست تأكيد كرد.


وي با بيان اينكه امام حسين (ع) مجموعه‌اي از بهترين‌ها هستند كه جانشان را در راه دين خدا اهدا كردند، گفت: امام حسين (ع) همه خوبي‌ها و اخلاق انساني از جمله عدل، عقلانيت و رحمت را در خودشان جمع كردند و اين عقلانيت و رحمت مخالف اسلام تكفيري و داعشي است.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: يك درس قديمي از نبي اسلام مي‌گيريم كه سئوال خوب نصف علم است. نوع سئوالي كه ما مطرح مي كنيم نوع راه حل را به ما ارائه مي‌كند و ما در تبعيت از امام حسين(ع) بايد سياست را اخلاقي و اخلاق را سياسي كنيم.

محمد فاروق حسين با بيان اينكه رفتار امام حسين(ع) تنها يك رفتار سياسي صرف نبود بلكه رفتاري انساني بود كه ايشان از سر، عقل، روح و قلب استفاده مي‌كردند، افزود: در رفتار امام حسين(ع) عزت را مي‌بينيم، اما بعضي‌ها سعي دارند حركت آن حضرت را كوچك بشمارند، بنابراين بايد ببينيم اين افراد چه سودي از كارشان مي‌برند.

وي گفت: تكفيري‌ها و افرادي كه مخالف عزت و انقلاب هستند، هر دو گروه مخالف تاريخ و سيره اهل بيت (ع) نيز هستند، به اين دليل كه آنها نتوانستند از نور اهل بيت (ع) به درستي استفاده كنند و راهي را كه در زندگي در پيش گرفته‌اند، نشناخته‌اند و تفسير درستي از سيره و روش ائمه اطهار (ع) ندارند.

اين استاد دانشگاه گفت: آنها مي‌خواهند ما مثل عروسكي باشيم كه هر چه مي‌گويند بپذيريم. اگر راه اهل بيت و راه عزت و مبارزه با طاغوت را بپذيريم مورد تهديد آنها قرار مي‌گيريم و آنها نمي‌خواهند اين راه ادامه يابد.

وي با بيان اينكه اگر شيعيان جريان عاشورا و اربعين امام حسين(ع) را بد تفسير كنند، سلطه قدرتمندان بر آنها بيشتر مي‌شود، در حالي كه امام حسين(ع) به ما آموختند كه نگاه عقلاني داشته باشيم تا قدرتمندان بر ما مسلط نشوند، گفت: تضمين سعادت با مطالعه راه امام حسين(ع) و نگاه عقلاني به سياست امكان پذير است.