جمعه 10 فروردین 1403

28 آبان 1395

با حضور اندیشمندان كشورهاي مختلف؛ همايش بین المللی اربعين حسینی در كربلاي معلا آغاز به کار کرد

همايش بین المللی اربعین حسینی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشورهای مختلف در کربلای معلا آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامي الاربعین از كربلاي معلا، همايش بین المللی اربعين حسینی، صبح امروز(جمعه 28 آبان ماه) با حضور ده ها تن از اندیشمندان و فرهیختگان ایرانی و کشورهای مختلف از سوي كارگروه بين الملل كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در شهر مقدس كربلا آغاز به کار کرد.

در این همایش سه روزه ، کنگره عظیم پیاه روی اربعین حسینی و آثارآن درجامعه اسلامی از ابعاد مختلف بویژه پیامدهای بین المللی آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اربعين و پاس داشت فرهنگ عاشورايي، اربعين و همگرايي امت مسلمان، اربعين و بصيرت سياسي، اربعين و جامعه مهدوي، اربعين و اقتدار زينبي، اربعين و ارتباطات فرهنگي و رسانه اي جهان اسلام و اربعين و گفتمان مقاومت ازجمله موضوع هایی است که شرکت کنندگان درباره آن سخنرانی و یا مقاله ارائه می کنند.

در جلسه افتتاحیه این همایش حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، اربعین را به عنوان یک حرکت ناب معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی توصیف کرد.

وی تصریح کرد: اربعین یک پدیده بی بدیل در دنیا و فرصتی طلایی برای تقویت وحدت میان امت اسلامی است.

این همایش با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ادامه یافت.

وی ضمن ارائه  آماری از تعداد دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه های ایران اظهار داشت: سالانه نزدیک به 5 میلیون نفر از اتباع ایرانی و عراقی به دو کشور سفر می کنند و ما باید تلاش کنیم پیوستگی ملت های ایران و عراق که مشترکات فراوانی با هم دارند هر چه بیشتر تقویت شود.