سه شنبه 28 فروردین 1403

27 آبان 1395

راه‌اندازی غرفه های کودک و نوجوانان درپیاده روی اربعین حسینی

مسؤول کارگروه کودک و نوجوان کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از راه‌اندازی غرفه های کودک و نوجوان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، کارگروه کودک ونوجوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اعزام بیش از شصت مبلغ اقدام به راه اندازی غرفه های کودک و نوجوان در سه شهر نجف، کربلا و کاظمین و مسیرهای پیاده روی زائران حسینی کرده است.

حجت الاسلام حسین حقیقت مسئول کارگروه کودک ونوجوان با اعلام این مطلب گفت: مبلغان فارس و عرب زبان که در حوزه ی تربیت کودک و نوجوان تخصص دارند دراین غرفه ها برای کودکان و نوجوانانی که همراه خانواده شان در پیاده روی اربعین حضور دارند برنامه های آموزشی و خدمات فرهنگی ارائه می کنند.

وی افزود: درغرفه های بچه های آسمانی سوالات قرآنی و سوالاتی از احکام دین مطرح می شود و کودکان و نوجوانان نقاشی هایی با موضوعات دینی می کشند که با اهدای جایزه مورد تشویق قرار می گیرند و  نقاشی های برتر به نمایش عموم درمی آید.

همچنین دراین غرفه ها معارف دینی در قالب وسایل کمک آموزشی به صورت غیرمستقیم به کودکان ایرانی وعراقی آموزش داده می شود.

وی با اشاره به احادیث معصومین در زمینه تربیت و آموزش افزود: کودکان و نوجوانان ذهنی پذیرا داشته و دراین غرفه ها لحظات شیرینی را تجربه می کنند.

حجت الاسلام حقیقت گفت: در برخی موکب ها خدمات فرهنگی برای نوجوانان پیش بینی شده که ازجمله تهیه دفترچه‌هایی برای دل نوشته‌های نوجوانان است که در صفحه اول آن تصاویر شهدای مدافع حرم به چاپ رسیده و صفحات بعدی آن اختصاص به وقایع نگاری زیارت اربعین دارد.