جمعه 10 فروردین 1403

27 آبان 1395

زهرا صادقی استاد حوزه و دانشگاه:هدف از تبلیغ، جهت دهی به عشق مردم نسبت به امام حسین(ع) است

استاد حوزه و دانشگاه که در موکب های مسیر پیاده روی اربعین، به امر تبلیغ می پردازد، گفت: جهت دهی به عشق و اشتیاق مردم به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از اهداف حضور مبلغان در میان بانون زائر است.


زهرا صادقی استاد حوزه و دانشگاه و مبلغه شورای راهبری فعالیت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با خبرنگار الاربعین با اشاره به اینکه  فضیلت و جایگاه زیارت اربعین ریشه در روایات دارد، اظهار داشت: زیارت امام حسین(ع) در اربعین به سفارش اهل بیت(ع) آغاز شده است، برهمین اساس مردم نیز به تاسی از ائمه معصومین(ع) پای دراین راه ارزشمند می گذارند.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزبیداری اسلامی عامل حرکت های انقلابی در منطقه است، راهپیمایی اربعین ظهور و بروز گسترده تری پیدا کرده و می تواند یکی از نشانه های ظهور باشد.

صادقی خدمت به امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ دانست وگفت: حضور درجمع زائران امام حسین(ع) از کشورهای مختلف انگیزه بالایی برای حضور در این مسیر می دهد.

وی ادامه داد: در این مسیر مردم بسیار انعطاف قلبی پیدا می کنند، در این محیط پتانسیلهایی بالایی وجود دارد که می توان در راستای ترویج دین اسلام از آن استفاده کرد، جهت دهی به عشق مردم و پررنگ تر کردن خوبی های آنها نیز هدف دیگر حضور مبلغان است.

استاد حوزه و دانشگاه تفسیر قرآن، پاسخگویی به شبهات، مسائل شرعی، اعتقادی و اخلاقی را از جمله وظایف بانوان مبلغ در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی ذکر کرد.  

صادقی خاطرنشان کرد: با اینکه زائران حسینی معرفت بالایی دارند اما سازماندهی برای حضور مبلغین در میان زائران، فرهنگ سازی شور حسینی را عمیقتر می کند.