جمعه 7 اردیبهشت 1403

26 آبان 1395

شیخ الحرازی عالم یمنی: تنها راه نجات یمن الگو برداری از فرهنگ اربعین است

شیخ الحرازی از علمای یمن در همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین وحدت ، همدلی و یکپارچگی بیشتر میان ملل مسلمان را از آثار کنگره اربعین دانست.


به گزارش خبرنگار اعزامی الاربعین،  شیخ علی الحرازی درجمع شرکت کنندگان دراین همایش که امروز(چهارشنبه) با هدف بررسی ظرفیت های تمدنی اربعین و نقش اربعین در پیشبرد دیپلماسی عمومی بین ملت ها در هتل الرسل نجف الاشرف برگزار شد، افزود: امروز ما به نیابت از همه جوانان و مبارزان شیعه یمنی درمراسم اربعین حسینی حضور پیدا کرده ایم.

وی افزود: این عزیزان از زیارت محروم شده اند و امیدورایم پروردگار توفیق دهد و همه آن ها در این مراسم عظیم حضور یابند.

شیخ الحرازی با اشاره به پشتیبانی مستکبران از سعودی ها و نادیده گرفتن حملات وحشیانه  آل سعود به  مردم بی دفاع یمن گفت: جنایتکاران سعودی مردم یمن را با انواع سلاح ها مورد هدف قرار داده  و به کشتار بی رحمانه می پردازند.

وی افزود: امروز یزیدیان زمان لباس دیگری برتن کرده اند و علیه شیعیان و مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی می جنگند، داعش هم در این جنگ ادامه دهنده جنگ یزیدیان است.

وی با اشاره به آثارهمایش بزرگ اربعین در وحدت، همدلی و یکپارچکی بیشتر میان ملت های مسلمان  اضافه کرد: کنگره اربعین باعث الفت قلب ها و تداوم  حرکت سیدالشهدا خواهد شد.

گفتنی است، دراین همایش شماری از علما و اندیشمندان جهان اسلام از کشورهای عراق، ایران، یمن، بحرین و فرانسه حضور داشتند.