سه شنبه 29 اسفند 1402

06 آذر 1393

رونمایی از پورتال ستاد فرهنگی اربعین با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

رئیس ستاد فرهنگي اربعين و مناسبت های ویژه از رونمایی پورتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين در روز سه شنبه مورخه 93/9/11 خبر داد ..


حجت الاسلام و المسلمین احمدي مسؤول ستاد فرهنگي اربعين با اشاره به بررسی های انجام شده برای ایام اربعین گفت:

با توجه به اين نيازهای موجود در حوزه فرهنگی، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني پيشنهاد تشكيل اين ستاد را دادند و اين ستاد با حضور ۲۶ موسسه و نهاد فرهنگي راه اندازي شده است.

وي هدف از تشكيل ستاد فرهنگي اربعين را ابلاغ سياست‌هاي فرهنگي با توجه به شرايط عراق و همچنين هماهنگي و هم افزايي بين نهادها اعلام كرد و گفت: بر اين اساس برنامه جامعي تدوين و هماهنگي‌هاي لازم با مراكز مختلف انجام شد.

وي از رو نمایی پورتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: اين پرتال  با هدف اطلاع‌رساني ديني در خصوص اربعين به صورت رسمي كار خود را در روز سه شنبه 11/09/93 آغاز مي‌كند

مسئول ستاد اربعین ادامه داد:

این پورتال شامل  ادبیات و پژوهش، اماکن، نقشه مسیر پیاده روی، زیارات مربوطه، کلام بزرگان، احکام، انجمن ها، فایل های چند رسانه ای و ....  می باشد که با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی شروع به فعالت خواهد نمود.

ایشان در ادامه افزود: اميدواريم با راه اندازي اين پورتال و برگزاري جلسات مداوم، شاهد فعاليت‌هاي چشمگيرتري در زمينه فرهنگي باشيم.

وي در پایان از توليد محصولات فرهنگي به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي و برپایی نمایشگاه و ایستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت:

با كمك مراكز فرهنگي محصولات مختلف فرهنگي آماده و در حال چاپ هستند.