سه شنبه 28 فروردین 1403

26 آبان 1395

همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد

دکتر صباغ اندیشمند مصری درهمایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین تصریح کرد: اربعین مسیر تکامل انسانیت و بشریت است


به گزارش خبرنگار اعزامی الاربعین، در این همایش که  صبح امروز( چهارشنبه ) در هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد دکترسالم صباغ درسخنانی اربعین را ادامه مسیر عاشوردانست و تصریح کرد: این مسیر را همچنان باید ادامه داد تا این فرهنگ در همه جهان نهادینه شود.

این اندیشمند مصری با تاکید براینکه  مسیر اربعین مسیر تکامل انسانیت و بشریت است، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز با الگو گیری از عاشورا و اربعین توانست به پیروزی بزرگی دست پیدا کند و سایر کشورهای اسلامی می توانند از این فرهنگ الگو بگیرند.

دکتر صباغ تصریح کرد: اگر فرهنگ حسینی و اربعین در میان ملت های مسلمان نهادینه شود؛ دیگر شاهد ظلم و بی عدالتی در کشوری اسلامی نخواهیم بود.

این دانشمند مصری افزود: امروز مردم با ایستادگی در برابر ظالمان می توانند فرهنگ ناب اسلامی را در کشورهای خود اجرا کنند.

وی گفت: تنها راه رهایی از شر داعش درس گرفتن از فرهنگ اربعین حسینی است تا برای همیشه این اجانب از بلاد اسلامی دور بمانند.

گفتنی است درهمایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین ظرفیت های تمدنی اربعین و نقش اربعین در پیشبرد دیپلماسی عمومی بین ملت ها با حضورشماری ازعلما و اندیشمندان جهان از کشورهای عراق، ایران، یمن، بحرین و فرانسه بحث و بررشی شد.

این همایش به همت دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع بین المللی فعالان مهدوی، موسسه دراسات نهج البلاغه، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.