جمعه 7 اردیبهشت 1403

26 آبان 1395

حجت الاسلام والمسلمین ثمری: واقعه کربلا درس آموز است

سخنران کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین درجمع زائران ایرانی که درصحن حضرت فاطمه زهرا (س) درنجف اشرف گرد آمده بودند، به بیان درس های واقعه کربلا پرداخت.


به گزارش خبرنگار اعزامی الاربعین از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین  ثمری دراین مراسم با بیان  آثارمحبت برعلی بن ابیطالب (ع) افزود:  پیامبراکرم (ص) که آخرین پیامبر است حضرت علی (ع) را بعنوان وصی خود معرفی کرد و فرمود اگر همه مردم بر محبت علی اجتماع داشتند خداوند آتش را نمی آفرید.

استاد حوزه ودانشگاه همچنین با اشاره به آثار زیارت ، درس های مهم واقعه کربلا را برشمرد و تصریح کرد: فتنه داعش و تکفیری ها را در ممالک اسلامی استکبار جهانی و دست نشاندگان منطقه ای آنها راه انداخته اند و برای خنثی کردن این فتنه باید  پای دین خدا ایستاد.

 وی در پایان به بیان مصائب حضرت زینب کبری (س) پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود: پاداش کسی که بر مصایب حضرت زینب (س) گریه کند همچون پاداش کسی است که برای مصایب حسن و حسین (ع) گریه می کند.

دراین مراسم گروه تواشیح معراج دو تواشیح به زبان های فارسی  و عربی اجرا کردند و زائران با مداحی  مهدی سروری از مداحان اهل بیت عزاداری کردند.