جمعه 31 فروردین 1403

26 آبان 1395

شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار می کند: نشست های معرفتی مبلغان خواهر در شهرهای عراق

نشست های معرفتی در قالب تبلیغ چهره به چهره و حضور در جمع بانوان زائر اربعین حسینی در شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین در حال برگزاری است و تا پایان اربعین ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار الاربعین اعزامی از کربلای معلی، دراین نشست‌ها 90 نفر ازبانوان مبلغ اعزامی شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از روز شنبه 12 صفر در قالب تبلیغ چهره به چهره و برگزاری حلقه‌های معرفت به تبیین موضوعات و مباحث اعتقادی، اخلاقی و شرعی می پردازند.

برگزاری جمع خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم با همکاری قاریان عراقی و ایرانی، تفسیر قرآن کریم، تصحیح و تدریس نکته‌ها و قواعد تجویدی در قرائت قرآن و نماز از جمله دیگر اقدامات بانوان مبلغ در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین است.

مشاوره دراموراجتماعی، خانوادگی و مذهبی و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سوالات شرعی از دیگر فعالیت های بانوان مبلغ است.

شناخت ابعاد اخلاقی، فرهنگی و سیاسی حضرت زینب (س) و تاسی از سیره فردی، عبادی و اجتماعی آن حضرت و وظیفه بانوان مسلمان در پیام‌رسانی نهضت عاشورا به جهان ازجمله محورهای سخنرانی نشست های معرفتی بانوان است.

برپایه این گزارش، گروهی از بانوان مبلغ مسلط به زبان عربی نیز در موضوع های سیاسی همچون اسلام‌هراسی  وایران‌هراسی به سخنرانی پرداخته واهداف و سیاست گذاری آمریکا و انگلیس به عنوان عوامل شکل دهنده گروه‌های تکفیری و داعش در منطقه را بیان کردند و براهمیت وحدت میان مسلمانان و بیداری اسلامی تاکید کردند.

نشست‌های معرفتی بانوان مبلغ اعزامی که تا پایان روز اربعین ادامه خواهد یافت با استقبال خوب زائران اربعین حسینی روبرو شده است.