جمعه 7 اردیبهشت 1403

26 آبان 1395

حجت الاسلام والمسلمين احمدي: مديريت حضرت زينب در واقعه عاشورا نيازمند تحليل است

مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين خواستار تحليل و بررسي نقش حضرت زينب (س) در مديريت واقعه عاشورا شد و نقش نخبگان و انديشمندان را در اين عرصه پررنگ خواند.


به گزارش خبرنگار الاربعین اعزامی از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي در همايش علمي اربعين و بانوان عاشورايي كه در شهر مقدس كربلا برگزار شد، اربعين را حاصل مديريت حضرت زينب (س) در كنار امام سجاد (ع) عنوان كرد و خواستار تحليل و بررسي اين مديريت از زواياي مختلف شد.

وي با بيان اينكه هيچ صفحه اي در تاريخ اسلام درخشنده تر از صحنه مديريت حضرت زينب (س) درکربلا نيست، بر معرفي اين نوع مديريت به جهانيان در مقابل نگاه فمينيسم به زنان تأكيد كرد و افزود: ما رأيت الا جميلا، تابلويي از هوشمندي، درايت و مديريت حضرت زينب (س) است.

مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي اربعين نگاه حضرت زينب (س) به واقعه عاشورا را نشانه عمق اعتماد و نگاه متعالي ايشان عنوان كرد و اظهار داشت: همه هستي تجلي نور الهي است و انسان ملكوتي و قدسي از اين هستي چيزي جز زيبايي و تجلي نور حق تعالي نمي بيند.

حجت الاسلام والمسلمين احمدي شناخت مكتب عاشورا را با نگاه حضرت زينب (س) امكان پذير خواند و گفت: نگاه تيزبين حضرت زينب (س) به عالم هستي، آهنگ نهضت را مشخص مي كند كه همه هستي متعلق به خدا است و غير از او چيزي قابل اعتنا نيست.

وي در ادامه ايستادگي و مقاومت زنان عاشورايي در برابر فتنه گران و مزدوران را براساس گفتمان مقاومت با منشأ نگاه قدسي حضرت زينب (س) و براساس يك جهان بيني مقدس و متعالي دانست.

اين استاد حوزه و دانشگاه تبيين اين نوع جهان بيني را شرط معرفي و عرضه فرهنگ و گفتمان عاشورايي در همه عرصه ها به جهان عنوان و بر نقش نخبگان و انديشمندان در تبيين اين نوع نگاه تأكيد كرد.