شنبه 1 اردیبهشت 1403

26 آبان 1395

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني : رسالت بانوان، حركت زينب گونه در عرصه هاي اجتماعي است.

مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: امروز بانوان وظيفه دارند كه زينب گونه با حفظ حدود شرعي در عرصه هاي اجتماعي وارد شوند و رسالت خود را به انجام رسانند.


به گزارش خبرنگارالاربعین از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در همايش علمي اربعين و بانوان عاشورايي كه در شهر مقدس كربلا برگزار شد، رسالت امروز بانوان را حضور در عرصه هاي اجتماعي با حفظ حدود شرعي عنوان كرد.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در سخنان خود با بيان اينكه اربعين بازخواني واقعه عاشورا است به تبيين نقش و جايگاه حضرت زينب (س) در ترسيم اين واقعه پرداخت و گفت: حضرت زينب كبري (س) زيبايي هاي كربلا همچون صبر، ولايتمداري و زير بار ظلم نرفتن را به مردم نشان داد.

وي با اشاره به اين سخن حضرت زينب (س) در پاسخ به ابن زياد درباره واقعه عاشورا كه فرمودند «ما رأيت الا جميلا»، درك زيبايي عاشورا را نيازمند بينش عميق دانست و گفت: بالاترين مقام بشر عبوديت است و كمال حضرت زينب (س) در عبوديت، مقاومت، همراهي و تبعيت از امام زمانش بود.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه حضرت زينب (س) الگوي بانوان عاشورايي است، تصريح كرد: بايد روحيه زنان زينبي شود و اطاعت پذيري از خدا، ولايت و امامت در آنها تجلي پيدا كند.

وي رسالت حضرت زينب (س) را انتقال پيام عاشورا به جهانيان عنوان كرد و با بيان اينكه ميزان عاشورايي بودن به ميزان عبوديت و ولايت پذيري بستگي دارد، گفت: امروز بانوان وظيفه دارند كه زينب گونه با حفظ حدود شرعي در تمام صحنه ها وارد شوند و رسالت خود را به انجام رسانند.