جمعه 31 فروردین 1403

25 آبان 1395

نشست علمی و تخصصی اربعين و بانوان عاشورايي در کربلای معلا برگزار شد

نشست علمی تخصصی اربعين و بانوان عاشورايي از سوي شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در كربلاي معلا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار الاربعین شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، همايش علمي اربعين و بانوان عاشورايي را با حضور فرهيختگان و انديشمندان حوزه و دانشگاه در شهر مقدس كربلا برگزار كرد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسئول نمایندگی بعثه مقام مظم رهبری درعراق در اين نشست علمی تخصصی با بيان اينكه اربعين بازخواني واقعه عاشورا است به تبيين نقش و جايگاه حضرت زينب (س) در ترسيم اين واقعه پرداخت و گفت: حضرت زينب كبري (س) زيبايي هاي كربلا همچون صبر، ولايتمداري و زير بار ظلم نرفتن را به مردم نشان داد.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی  ستاد مرکزی اربعین با بيان اينكه هيچ صفحه اي در تاريخ اسلام درخشنده تر از صحنه مديريت حضرت زينب (س) در كربلا نيست، بر لزوم معرفي اين نوع مديريت به جهانيان در مقابل نگاه فمينيسم به زنان تأكيد كرد و افزود: ما رأيت الا جميلا، تابلويي از هوشمندي، درايت و مديريت حضرت زينب (س) است.

در بخش ديگري از اين مراسم، لاله افتخاري مسؤول شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين با بيان اهداف برگزاري اين همايش گفت: بانوان بايد عاشورايي زندگي كنند، زينبي حركت كنند و ديگران را به سمت فرهنگ زينبي هدايت كنند.

در اين مراسم كه در سالن اجتماعات دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد، همچنين برخي از اساتيد فرهيخته حوزه و دانشگاه به ارائه مقالات خود در موضوع همايش پرداختند.

«زن و ارزش هاي اسلامي و عاشورايي»، «نقش احساسات و عقل در واقعه عاشورا»، «زنان عاشورايي شهيد و شهادت»، «معرفت عاشورايي زنان» و «پيام زنان عاشورايي در عصر حاضر» عنوان مقالاتي بود كه به ترتيب از سوي خانم ها رباني، علوي، شاهي، كاهرانپور و ديندار دراين همايش ارائه شد.