سه شنبه 28 فروردین 1403

25 آبان 1395

حجت الاسلام آقاتهرانی: در سفر معنوی اربعین به اصلاح فردی توجه ویژه داشته باشید

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی درجمع زائران اربعین درنجف اشرف تصریح کرد: در سفر معنوی اربعین، به اصلاح فردی توجه ویژه داشته باشید چراکه اصلاح فردی به اصلاح جامعه منجرخواهد شد.


به گزارش خبرنگار الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی آقاتهرانی که در مقبره شهید محمدباقرحکیم درنجف اشرف سخن میگفت خطاب به زائران و عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: این جلسات عزاداری ازبرکت نام و یاد امام حسین (ع) است و عاشقان حضرت جز بر مصائب ایشان گریه نخواهند کرد.

سخنران ادامه داد: درسیره ائمه (ع) تاکید شده که شایسته است گریه محبان ما فقط بر امام حسین (ع) باشد و حضرات معصوم (ع) نیز فقط بر مصائب ایشان گریسته اند.

وی حضورخیل عظیمی از مردم در راهپیمایی اربعین و حرمین معصومین را به منزله زندگی لحظه به لحظه آنها با امام حسین (ع) دانست و گفت: زندگی لحظه به لحظه با امام حسین (ع) باید خود را در افکار، کردار و اخلاق ما نشان دهد و هر زائری که به دیار خود برمی گردد خوی امام حسین (ع) را با کردار و اخلاق خود نمایان سازد.

وی اظهار داشت: محبت ما به اهل بیت علیهم السلام با چنین حضوری در راهپیمایی اربعین تقویت شده و عاملی است که به انسان همت و اراده در گرفتن خوی امام حسین (ع) می دهد.

سخنران کمیته فرنگی وآموزشی اربعین با اشاره به اینکه برخی بزرگان تحقق انقلاب اسلامی را نشدنی می دانستند، گفت: عشق نامتناهی امام خمینی (ره) به امام حسین (ع) و ائمه اطهار کاری نشدنی را شدنی کرد.

وی افزود: مهمان نوازی های بی دریغ ملت عراق نیز حاصل عشق و اشتیاق آنها به امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف از قیام خود را احیای دین جد خود و امر به معروف و نهی از منکرعنوان کرده اند خطاب به زائران اربعین حسینی گفت: به ظاهر این آمدن ها کفایت نکنید و به باطن حضور پرشور خود در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دقت داشته باشید.

وی افزود: درحضورتان در سفر معنوی اربعین، به اصلاح فردی توجه ویژه داشته باشید چراکه اصلاح فردی به اصلاح جامعه منجرخواهد شد.

سخنران تاکید کرد: اگر اصلاح فردی رقم نخورد تنها ماندن امامت تکرار می شود و اگر پسر نوح باشیم از کشتی نجات جا می مانیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که رعایت ادب، تکریم میزبان و مراعات حال زنان و کودکان را مورد توجه قرار دهند.