جمعه 7 اردیبهشت 1403

25 آبان 1395

کنگره بین المللی لقاء الحسین در کربلای معلا برگزارشد

آیت الله قزوینی در کنگره بین المللی لقاء الحسین در کربلای معلا تصریح کرد: اگر نسبتی بین انقلاب اسلامی ایران و نهضت سیدالشهداء(ع) وجود نداشت، پیروزی آن ممکن نبود. آیت الله سید مرتضی قزوینی ازعلمای کربلا درجمع شخصیت ها و اندیشمندان شرکت کننده درکنگره بین المللی لقاء الحسین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران حسینی است.


به گزارش خبرنگار الاربعین، امام جماعت حرم امام حسین(ع) با اشاره به شعارهای مردم ایران درمبارزه با رژیم پهلوی ازجمله «نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی است» افزود: این شعارمبین پیوند انقلاب اسلامی ایران با نهضت امام حسین (ع) است.

وی اضافه کرد: اگراین نسبت بین انقلاب اسلامی ایران و نهضت سیدالشهداء وجود نداشت، پیروزی آن ممکن نبود، چنانچه انقلاب های دیگر در منطقه و جهان اسلام با شکست مواجه شدند.

آیت الله قزوینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با وجود مخالفت های آمریکا و انگلیس و دیگرقدرتها حفظ شده و هر روز مقتدرتر می شود اظهار داشت: رمز ماندگاری و نورانیت انقلاب اسلامی ارتباط و پیوند آن با امام حسین (ع) است، چنانچه امروز مجاهدان عراقی در شمال عراق هر روز با پیشروی و فتوحاتشان جهان را به تحیر واداشته و نورانیت شان را از حضرت سیدالشهداء (ع) می گیرند.

وی افزود: این پیروزی ها در شمال و این پیاده روی با شکوه اربعین در جنوب عراق معنا دارد.

آیت الله قزوینی همچنین خطاب به اندیشمندان و اساتید شرکت کننده در کنگره لقاء الحسین، گفت: این حرکت عظیم نیازمند تحلیل و بررسی جامع از سوی متفکران و اندیشمندان جهان اسلام است تا از ظرفیت های کمتردیده شده آن بهره مندی صحیح صورت گیرد.