جمعه 7 اردیبهشت 1403

25 آبان 1395

رايزن فرهنگي ايران در عراق: روحيه تعامل و قدرداني در زائران اربعين تقويت شود

حجت الاسلام اباذري افزايش اثربخشي بعد معنوي زيارت اربعين، تعامل با مردم عراق و رعايت قوانين اين كشور، ايجاد روحيه سپاسگذاري و قدرداني را سبب وحدت قلوب مردم ايران و عراق دانست.


به گزارش خبرنگار الاربعین، حجت الاسلام غلامرضا اباذري رايزن فرهنگي ايران در عراق در جمع مسؤولان فرهنگي اربعين بر افزايش اثربخشي زيارت اربعين حسيني (ع) تأكيد كرد و گفت: زائران بايد قدر اين لحظات عزيز و روزها و شب هاي ماندگار آن را بدانند و به حاشيه هاي سفر مشغول نشوند.

وي با بيان اينكه تمام خدمات ارائه شده به زائران براي وجود مقدس سالار شهيدان است و توجه همه بايد به آن حضرت باشد، اظهار داشت: توجه به وجود مقدس امام حسين (ع) بايد سال به سال بيشتر از گذشته شود.

مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين درعراق در ادامه بر تقويت روحيه قدرداني و تعامل زائران اربعين تأكيد كرد و افزود: زائر اربعين نبايد از مردم عراق توقع داشته باشد بلكه بايد در هر شرايط و موقعيتي كه قرار مي گيرد قدرداني كند.

وي با بيان اينكه مردم عراق با وضعيت اقتصادي و مالي بسيار پايين در خدمت رساني به زائران اربعين هيچ كوتاهي نمي كنند و در حد توان خدمات خود را ارائه مي دهند، گفت: زيرساخت هاي كشور عراق براي سيل عظيم زائران اربعين آماده نيست، لذا نبايد توقع داشته باشيم، بايد از ملت، دولت و عشاير عراق تشكر كنيم.

حجت الاسلام اباذري رعايت ضوابط و قوانين كشور عراق را ضروري خواند و افزود: رعايت ضوابط تنها به دريافت رواديد و داشتن گذرنامه نيست؛ اين كشور براي خود قانون دارد و اين قوانين براي مردم اين كشور محترم است؛ ما هم اجازه نمي دهيم كسي قوانين ما را نقض كند هرچند از ديدگاه ديگران قانون مفيدي نباشد.

مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين درعراق تصريح كرد: موج اربعين با افزايش اثربخشي بعد معنوي زيارت اربعين، تعامل با مردم عراق و رعايت ضوابط و قوانين اين كشور و تقويت روحيه سپاسگذاري و قدرداني، به جلو مي رود و روز به روز هم وحدت قلوب ملت ايران و عراق بيشتر مي شود.