پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

25 آبان 1395

رييس موسسه نجف اشرف عراق خبر داد؛ پوشش گسترده رسانه ای مراسم اربعین تا 22 صفر

رييس مؤسسه نجف اشرف عراق اظهار داشت: امسال برای پوشش گسترده رسانه ای و پخش زنده مراسم اربعین توسط شبکه های رادیو و تلویزیونی در مسیرهای پیاده روی و شهر مقدس کربلا برنامه ریزی شده است.


حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار الاربعین از پوشش گسترده رسانه ای و پخش زنده مراسم اربعین حسینی توسط شبکه های رادیو و تلویزیونی با نصب 40 دستگاه «اس ان جی» در نجف، مسیرهای پیاده روی و شهر مقدس کربلا خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات به صورت رایگان در اختیار شبکه های تلویزیونی قرار خواهد گرفت، گفت: نصب40 دستگاه «اس ان جی» از 28 ماه محرم با آغاز پیاده روی زائران اربعین از منطقه رأس البیشه در بصره که از دورترین نقاط به شهر مقدس کربلا است آغاز شده و تا مرز مهران امتداد دارد.

رییس مؤسسه نجف اشرف افزود: تا 22 صفر مراسم اربعین رسانه ای می شود و چون برای 28 صفر سالروز وفات حضرت رسول (ص) یک راهپیمایی دیگراز طرف حرم امام حسین (ع) به طرف حرم امام علی (ع) صورت می گیرد و حضور مردم در نجف اشرف میلیونی است، برای خدمات رسانه ای آمادگی کامل وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به نصب سه دستگاه «اس ان جی» در مسیر نجف تا کربلا ازجمله درتیرهای شماره 285 و 1120 برای پخش زنده پیاده روی زائران حسینی، گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با رادیو و تلویزیون عراق برای اجرای این برنامه ، همکاری صمیمانه و تنگاتنگ داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای پوشش رسانه ای مراسم اربعین 600 مجوز برای خبرنگاران، مستندسازان و نیروهای تلویزیونی ایران و 300 مجوز برای رسانه های عراقی صادر کرده ایم و از ایتالیا نیز چهار خبرنگار به نجف رسیدند و منتظریم تا با ورود بقیه خبرنگارها به خاک عراق، مجوز آنها را هم صادر کنیم.

رییس مؤسسه نجف اشرف با بیان اینکه تعداد شبکه هایی که برای پوشش رسانه ای مراسم اربعین اعلام آمادگی کرده اند از سال گذشته بسیار بیشتر است، از پوشش هوایی این مراسم خبر داد و گفت: با هماهنگی دولت عراق از بالگرد و هلی شات برای گرفتن عکس و تصویربرداری هوایی با هدف اطلاع رسانی استفاده می شود.