جمعه 7 اردیبهشت 1403

24 آبان 1395

استاد حوزه و دانشگاه: هدف مبلغان اربعین حسینی تبیین اهمیت ولایت و امامت است

مبلغه اعزامی شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی در اربعین حسینی، گفت: عاشورا و انتظار فرج بر محور امامت و ولایت دو پرچم شیعه بوده و هدف مبلغان تبیین جایگاه امامت برای زائران اربعین حسینی است.


نجمه امامی غفاری، استاد حوزه و دانشگاه واز مبلغان اعزامی شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین درنجف اشرف، درگفتگو با خبرنگار الاربعین فلسفه برگزاری اربعین را بررسی گذشته قیام عاشورا، پاسداشت و زنده نگه داشتن آن و مبارزه با طاغوت زمانه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار الاربعین، امامی با اشاره به توطئه های دشمنانی همچون اسرائیل برای جدا کردن جوانان و فرزندان ما از اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: برای مقابله با چنین اقداماتی باید مراسم اربعین را پرشور و با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

وی با بیان اهداف حضور مبلغان در راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: امروزنباید از دشمن غافل شد چراکه آنان به صورت مداوم و روزانه هزاران شبهه بر دین اسلام وارد می‌کنند بنابراین باید عموم مردم نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند ویکی از بسترهای آن راهپیمایی اربعین حسینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عاشورا و انتظار فرج بر محور امامت و ولایت دو پرچم شیعه است که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند بر آن شبهه وارد کرده و قداستش را از بین ببرند، هدف مبلغان آگاه کردن زائران اربعین حسینی نسبت به این مساله است.

وی درادامه به ذکر نمونه ای ازتحریف دین اسلام توسط برخی معاندان پرداخت و گفت: امروز برخی با طرح مسایل انحرافی قصد دارند افکار نسل جدید را از دین اسلام جدا کنند، در مقابل ما باید نشان دهیم که دین اسلام کامل بوده و سبب هدایت و سعادت انسان است.

نجمه امامی به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، ما باید در مقابل این توطئه هوشیارباشیم و برای تحکیم وحدت بین مسلمانان تلاش کنیم.

امامی اربعین حسینی را یکی ازعرصه‌های مهم ایجاد وحدت بین مسلمین دانست و ابراز امیدواری کرد  که بانوان مبلغه با سخنرانی درخصوص مسائل اعتقادی، شرعی و اخلاقی در حد ظرفیت خود بتوانند قدمی موثر در این مسیر بردارند.