سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

24 آبان 1395

رئیس ستاد مرکزی اربعین: امشب و حداکثر فردا صبح وضعیت مرز مهران عادی می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه از بامداد امروز حضور ۳ تا۸ هزار زائر بدون روادید در مرز مهران سبب اختلال در این مرز شده است، اظهار داشت: افراد فاقد ویزا را در مکان خاص نگهداری خواهیم کرد


حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه حضور افراد فاقد ویزا منجر به بروز مشکلاتی در مرز مهران شده است، گفت: تلاش می کنیم تا امشب و حداکثر فردا صبح با انتقال این افراد، شرایط مرز مهران به حالت عادی بازگردد.

به گزارش خبرنگار الاربعین، حسین ذوالفقاری با تاکید براینکه تردد از مرز مهران به علت تراکم شدید زائرین فعلا امکان پذیر نیست، افزود:‌ افراد فاقد ویزا پس از جمع آوری در مکان خاصی نگهداری خواهند شد.

بدنبال بسته شدن مسیرهای منتهی به مرز مهران به دلیل اختلال ذکر شده، نیروی انتظامی هم تاکید کرد: اجازه عبور بدون ویزا از مرزها را نخواهیم داد.

نیروی انتظامی از زائران خواسته است برای رفتن به عراق به مرزهای شلمچه و چزابه مراجعه کنند.

بگفته سرهنگ رحمانی سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهوربه دلیل ازدحام مراجعه زائران، مرز مهران تا اطلاع ثانوی مسدود شده است  ومردم باید برای ادامه سفر از طریق شلمچه و چزابه اقدام کنند. برپایه این گزارش رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز به زائرین استان‌های تهران، مازندران، گلستان، قم، مرکزی، زنجان و قزوین توصیه کرده است  که ترجیحا از مرزهای جنوبی کشور به سمت عراق سفر کنند.

بگفته مسئولان در مسیرهای شلمچه و چذابه، تردد جریان دارد و شاهد گره ترافیکی نیستیم.