جمعه 7 اردیبهشت 1403

24 آبان 1395

دکترافتخاری: راهپیمایی اربعین؛ ظرفیت عظیمی در ایجاد وحدت میان محبان اهل‌بیت(ع) دارد

مسئول شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور مبلغان خانم در اربعین را، نقطه عطفی در تبیین سیره حضرت زینب(س) دانست.


مسئول شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی اربعین اظهارداشت: راهپیمایی اربعین با حضورمیلیونی محبان اهل‌بیت (ع)، ظرفیت عظیمی برای ایجاد وحدت و همگرایی میان مذاهب و ملل مختلف دارد.

دکترلاله افتخاری درخصوص فعالیت های بانوان مبلغ دراربعین امسال، گفت: در این مراسم 90 نفر از بانوان مبلغ صاحب‌نظر و متخصص از استادان حوزه و دانشگاه حضور و فعالیت دارند.

وی با اشاره به استقرار مبلغان خانم در شهرهای زیارتی و موکب های پیاده روی افزود: با توجه به حضور گسترده خانم‌ها در راهپیمایی اربعین مبلغانی توانمند و برجسته از بانوان نیزبه منظور پاسخگویی به شبهات، سوالات شرعی، مسائل اعتقادی و اخلاقی زائران حضوردارند.

وی اضافه کرد: مبلغان، فعالیت خود را در قالب گروه های تبلیغی در شهرهای نجف، کربلا وکاظمین و موکب های مسیر پیاده روی از روز 12صفر آغاز کرده اند.

مسئول شورای راهبری بانوان با اشاره به برگزاری سخنرانی، نشست‌ها و همایش‌های هم اندیشی برای آموزش فرهنگی بانوان حاضر در راهپیمایی اربعین، ابراز امیدواری کرد که بانوان زائر از این برنامه ها استفاده لازم را ببرند.

وی افزود: با توجه به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین و حس معنوی بالا در مردم، حضور مبلغان در این سفر می‌تواند بسیار مثمر ثمر بوده و دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته باشد.

افتخاری در مورد ارزیابی از نحوه عملکرد بانوان مبلغه در اربعین، گفت: از حضور مبلغان خانم در میان بانوان زائر، استقبال خوبی صورت گرفته است. همچنین با توجه به اینکه طرح حضور بانوان مبلغ در موسم اربعین برای نخستین سال اجرا می شود، دارای نقاط قوت و ضعف خواهد بود که باید در برنامه ریزی سالهای آینده مورد توجه واقع شود.

وی افزود: اگر فعالیت بانوان مبلغ در راهپیمایی اربعین به خوبی انجام شود می تواند نقطه عطفی باشد که مردم با ویژگیهای شخصیت حضرت زینب (س) بیشتر آشنا شوند.

وی درخصوص نقش اربعین در وحدت و همگرایی مسلمانان، گفت: راهپیمایی اربعین سفر خاصی است وحضور میلیونی مسلمانان محب اهل‌بیت عاملی برای وحدت و همگرایی بین کشورهای اسلامی خواهد شد.

افتخاری در پایان به همه زائران و به خصوص بانوان توصیه کرد که توجه داشته باشند میزبان اصلی اربعین، مردم عراق هستند که با سعه صدر میهمانان را پذیرفته و با محبت از آنان پذیرایی می‌کنند، بنابراین، این میزبانی را پاس داشته و به آن احترام بگذارند.