جمعه 31 فروردین 1403

23 آبان 1395

برگزاری نشست علمی تخصصی اربعین و همگرایی امت اسلامی با حضور جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان در کربلای معلی

در نشست اربعین و همگرایی امت اسلامی درکربلا مطرح شد: اهل سنت با حضور در مراسم اربعین و ابراز ارادت به اهل بیت علیهم السلام به جهانیان نشان می دهند که اربعین و امام حسین محور همبستگی و اتحاد جهان اسلام هستند.


نشست علمی تخصصی اربعین و همگرایی امت اسلامی با حضور جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان در کربلای معلی برگزار شد.

نشست علمي تخصصي اربعين و همگرايي امت اسلام با حضوردهها نفراز علماي اهل سنت کشورمان که برای شركت در راهپيمايي عظيم اربعين و زیارت بارگاه امام حسين(ع) به كربلاي معلی آمده اند امروز(یکشنبه) ۲۳ آبان ماه در سالن اجتماعات دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات : اربعین جریانی برای کل بشریت و نماد انسجام و همبستگی ملل است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق درجمع شرکت کنندگان دراین نشست ضرورت وحدت و همبستگی مسلمانان را در شرایط امروز جهان خاطر نشان ساخت و گفت: قرآن کتاب وحدت آفرین و پیامبر اکرم (ص) پرچمدار وحدت آفرینی است.
نماینده بعثه مقام معظم رهبري درعراق رمز زنده بودن و حیات جهان اسلام را وحدت امت اسلامی ذکر کرد و افزود: علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید دارند.
وی نقش خطیر علمای اهل تسنن و تشیع در تحکیم و گسترش همگرایی امت اسلامی را یادآور شد و با اشاره به ابراز محبت وارادت به اهل بیت علیهم السلام درکتب و منابع اهل سنت ، حضورعلما و ائمه جمعه و جماعت اهل سنت در مراسم اربعین را نشاندهنده آن دانست.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به اینکه دلهای انسان ها آزاده در اربعین به سوی کربلا کشیده می شود، اظهار داشت: در اربعین موحدان چه شیعه ، چه سنی و چه اهل کتاب حضور دارند.
وی به نقش علما بعنوان حافظان دین خدا اشاره کرد و از آنان خواست که با حضور مستمر و قوی در صحنه مبانی و اصول وحدت اسلامی را تبیین کنند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبري درعراق اربعین را جریانی برای کل بشریت و نماد انسجام و همبستگی ملل توصیف کرد و گفت: اربعین فراخوان، بازخوانی واستمرارعاشورا است و انسان های آزاده ای که ظلم وستم را تحمل نمی کنند دراین مراسم ندای مبارزه با ظلم واستکبار را سر می دهند.
وی افزود: امام حسین (ع) کشتی نجات است و میلیون ها انسان از سراسر جهان با حضور در مراسم اربعین ندای امام شان را لبیک می گویند.
ماموستا سيد مصطفي خاتمي امام جمعه مهاباد نیزدیگرسخنران این نشست بود که با اشاره به آیات قرآن مجید برای پیوند قلوب اظهار داشت: اهل بیت علیهم السلام محور تالیف قلوب و وحدت مسلمانان هستند.
وی افزود: کتب علما، عرفا و ادبای اهل سنت مملو از جملاتی درحب اهل بیت علیهم السلام و بویژه امام حسین (ع) است و عظمت و حقانیت حسین بن علی نه تنها برای اهل سنت بلکه برای جامعه بشری روشن است.
وی اضافه کرد: اهل سنت با حضور در مراسم اربعین و ابراز ارادت به اهل بیت علیهم السلام به جهانیان نشان می دهند که اربعین و امام حسین محور همبستگی و اتحاد جهان اسلام هستتند.
امام جمعه مهاباد همچنین از مجمع تقريب مذاهب اسلامي به سبب فراهم كردن شرايط اعزام اهل سنت ايران به زيارت عتبات عاليات تقدیركرد.
دراین نشست حجت الاسلام والمسلمين سيد حامد علم الهدي معاون امورايران مجمع تقريب مذاهب اسلامي که كاروان اهل سنت ايران را در اين سفر زيارتي همراهي مي کند درسخنانی با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی تاکید کرد: توطئه دشمن با وحدت وهمدلی اهل تسنن وتشیع نقش برآب خواهد شد.
وی لزوم استفاده از ظرفیت عظیم اربعین را یادآور شد و افزود: مسلمانان در اصول باهم مشترکند و معبود ، قبله و کتاب واحد دارند و حضوربا شکوه اهل سنت درمراسم اربعین نشاندهنده تاکید براهمیت وحدت امت اسلامی است.