جمعه 7 اردیبهشت 1403

23 آبان 1395

راهپیمایی اربعین حسینی زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: خدا، پیامبر(ص) و قبله واحد نقاط مشترک زائران اربعین است، ما با تکیه بر این مسائل می‌توانیم به یکدیگر نزدیک شده و خود را برای ساختن تمدن بزرگ اسلامی آماده کنیم.


جانثاری مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) و  مرکز تخصصی تفسیر حضرت فاطمه زهرا(س)، مبلغه اعزامی شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین به راهپیمایی اربعین حسینی در نجف اشرف، درباره فلسفه راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی بعد از شهادت امام حسین(ع) به سوی کربلا آغاز شد، بزرگان، علما و صلحا این مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کرده و اربعین خود را به کربلا می‌رساندند.

وی افزود: با سرنگون شدن صدام چندین سال است که فرصت حضور شیعیان در اربعین حسینی فراهم شده که طی سال‌های اخیر شاهد حضور میلیونی عموم مسلمانان در این تجمع عظیم بشری هستیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به اهداف حضور مبلغان در راهپیمایی اربعین حسینی، عنوان کرد: همه زائران اربعین حسینی عاشق اهل‌بیت(ع) هستند بنابراین برای اینکه این شور حسینی به شعور حسینی تبدیل شود مبلغان خانم در مسیر راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا مستقر شدند که سوالات و شبهات زائران خانم را درباره سیره و هدف قیام امام حسین(ع) پاسخگو باشند.

جانثاری با اشاره به اینکه همه ما مسلمانان و شیعیان باید در تمام رفتار و زوایایی زندگی خود بینش امام حسین(ع) را داشته باشیم، اظهار داشت: در راهپیمایی اربعین حسینی مسلمانان از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند که نقاط مشترک آنها خدا، پیامبر(ص) و قبله واحد است، ما با تکیه بر این مسائل می‌توانیم به یکدیگر نزدیک شده و خود را برای ساختن تمدن بزرگ اسلامی آماده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صرفا دم زدن از امام حسین(ع) کافی نیست بسیاری از ما کلیاتی از دین را می‌دانیم اما باید نسبت به جزئیات آن هم اطلاع داشته باشیم بنابراین مبلغان از فضای اربعین استفاده می‌کنند تا این جزئیات را مطرح کرده که بصیرت و آگاهی زائران بالا ببرند.