شنبه 8 اردیبهشت 1403

23 آبان 1395

همایش بین‌المللی اربعین حسینی در کربلای معلی برگزار می‌شود

مسئول کارگروه بین‌الملل کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین کشور با اعلام خبر برگزاری همایش علمی با موضوع اربعین در کربلای معلی، گفت: از 17 تا 19 ماه صفر همایش بین‌المللی اربعین با حضور بیش از 100 دانشمند و چهره شاخص علمی از سراسر جهان در کربلای معلی برگزار می‌شود.




مسئول کارگروه بین‌الملل کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین کشور با اعلام خبر برگزاری همایش علمی با موضوع اربعین در کربلای معلی، گفت: از 17 تا 19 ماه صفر همایش بین‌المللی اربعین با حضور بیش از 100 دانشمند و چهره شاخص علمی از سراسر جهان در کربلای معلی برگزار می‌شود.
به گزارش سایت www.int.alarbaeen.ir، علیرضا توکلی طرقی مسؤول کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین کشور، در نشست این کمیته گفت: اربعین حسینی و مراسم عظیم پیاده روی در این ایام یک حرکت بی نظیر و منحصر به فردی برای ارسال پیام به اندیشمندان جهان و ایجاد وحدت در بین امت اسلامی، ادیان ابراهیمی و سایر ملل است.
عضو ستاد اربعین حسینی کشور با اعلام خبر برگزاری همایش علمی با موضوع اربعین در کربلای معلی، خاطرنشان کرد: از 17 تا 19 ماه صفر مصادف با 28 الی 30 آبان ماه همه روزه از ساعت 9:00 صبح تا 12:00 ظهر، همایش بین‌المللی با حضور بیش از 100 چهره شاخص علمی و دانشمندانی از سراسر جهان برگزار خواهد شد. موضوع این همایش پیام جهانی قیام سیدالشهدا(ع) و اربعین حسینی است که با محورهای
- اربعین و پاس داشت فرهنگ عاشورایی
- اربعین و همگرایی امت مسلمان
- اربعین و بصیرت سیاسی
-اربعین و جامعه مهدوی
- اربعین و اقتدار زینبی
- اربعین و ارتباطات فرهنگی و رسانه‌ای جهان اسلام
 - اربعین وگفتمان مقاومت
و زبان های مختلف همراه با ترجمه همزمان در کربلای معلی،هتل جواهر واقع در خیابان قزوینی،محل بعثه، برگزار می گردد.
وی با تشریح هدف این همایش علمی، ادامه داد: هدف از برگزاری نشست بین‌المللی اربعین حسینی، ایجاد یک شبکه علمی فراگیر جهانی با چهره های فرهیخته دانشگاهی و حوزوی از سراسر جهان است.
توکلی به بیان ضرورت و اهمیت بررسی راهکارهای علمی در انتقال پیام سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: امروز با توجه به گسترش فضای ارتباطی و تنوع در ابزارهای رسانه‌ای، باید با هم افزایی و هماهنگی جریان رسانه‌ای قوی را برای اثرگذاری حداکثری در سطح بین الملل در حوزه اربعین حسینی به کار ببندیم.
مسؤول کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین کشور با اشاره به راه‌اندازی موکب عزاداری بین‌المللی در کربلای معلی در ایام اربعین، تصریح کرد: امسال در ایام اربعین یک موکب بین‌المللی همراه با نوحه خوانی، مداحی، روایتگری و برنامه های مختلف از 17الی 20 ماه صفر مصادف با 28 آبان ماه تا 1 آذر ماه، به زبان انگلیسی، عربی و فارسی در در جوار بارگاه سیدالشهدا(ع) در حسینه قمی‌ها همه روزه از ساعت 14:00 الی 17:00 راه اندازی می شود.
وی از راه اندازی دسته عزاداری بین المللی در اربعین حسینی نیز خبر داد و اظهار داشت: دسته عزاداری با حضور عزاداران خارجی شرکت کننده در مراسم عصر روز اربعین و نوحه خوانی به زبان انگلیسی امسال در بین الحرمین کربلای معلی برگزار می شود.
عضو هئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به راه اندازی اندیشکده علمی برای معرفی جریان اربعین حسینی پس از اربعین امسال، گفت: آسیب شناسی و نحوه انتقال علمی و صحیح جریان پیاده روی اربعین حسینی و آسیب‌شناسی این جریان بین‌المللی با استفاده از ظرفیت نخبگان علمی جهان اسلام و بهره گیری از رسانه‌ها، از برنامه های اندیشکده علمی اربعین است.
وی افزود: کمپین دائمی "کشتی نجات"  “The Ark OF Salvation”"سفینه النجاه" در طول سال با زبان‌های مختلف برای تولید و جمع آوری محتوا در ایام جریان پیاده روی اربعین و انتشار آن در طول سال راه اندازی شده است.
توکلی یکی از قابلیت‌های مهم پیاده روی اربعین حسینی را ایجاد وحدت در بین امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی ظرفیتی بی نظیر برای ارسال پیام اسلام ناب به ملت ها است.

 از همه دانشگاهیان و محققان دعوت می شود که در این همایش و برنامه علمی شرکت نمایند تا با ایجاد شبکه علمی بین المللی همکاری ها در حوزه اربعین پژوهی، گسترش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید:
تلفن: 00989331897009
تلفن: 009647715818979
سایت: www.int.alarbaeen.ir
ایمیل: English@alarbaeen.ir
تلگرام: @English_arbaeen
اینستاگرام: @English_alarbaeen