جمعه 7 اردیبهشت 1403

22 آبان 1395

پذیرایی دو هزار و اسکان یک هزار زائر حسینی در نخستین روز فعالیت موکب جمکران

مدیر اجرایی موکب جمکران پذیرایی روز نخست در این موکب را دو هزار نفر و اسکان شبانه هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به تکمیل و تجهیز موکب تا پایان امروز بدون تردید حجم خدمات و فعالیت های موکب مسجد مقدس جمکران افزایش خواهد یافت.


به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، محمود خمیدی، مدیر اجرایی موکب مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه خدا را شاکریم که امسال با حمایت عاشقان و دلدادگان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و برنامه ریزی دقیق مسجد مقدس جمکران توفیق برپایی موکب این مسجد مقدس را برای سومین سال پیاپی داشته باشیم ، اظهار کرد:  اربعین امام حسین(علیه السلام) در فرهنگ شیعی جایگاهی بسیار والا و ارزشمندی دارد؛ چون یک بار دیگر خاطرات و حوادث روز عاشورا در این روز زنده شده و نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع شده است.

وی ادامه داد: واژه «اربعین» مبنای فرهنگی نیز دارد؛ یعنی در فرهنگ اسلامی، در مناسبت های مختلف بر عدد ۴۰ بسیار تأکید و سفارش شده است. یکی از این مناسبت ها زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) است که اهمیت عدد چهل را در فرهنگ اسلامی و معارف شیعی نشان می دهد.

مدیر اجرایی موکب مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دو مناسبت در این روز وجود دارد بیان کرد: یکی آمدن جابر بن عبداللّه انصاری و اهل بیت برای زیارت امام حسین(علیه السلام) از مدینه به کربلا در بیستم صفر سال ۶۱ هجری و دیگری تعلیم حدیثی از امام صادق(علیه السلام) به صفوان بن مهران جمّال، برای زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است.

خمیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موکب مسجد مقدس جمکران در روز نخست فعالیت های خود با استقبال زوّار حسینی از همه ملت ها مواجه شد افزود: بنا داریم به طور ۲۴ ساعته میزبان زائران باشیم بطوریکه روز نخست با سه وعده پذیرایی اصلی با میان وعده به صورت دائم پذیرایی ایشان بودیم.

وی پذیرایی روز نخست برپایی موکب مع امام منصور را دو هزار نفر و اسکان شبانه هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به تکمیل و تجهیز موکب تا پایان امروز بدون تردید حجم خدمات و فعالیت های موکب مسجد مقدس جمکران افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است، موکب مسجد مقدس جمکران با عنوان « مع امام منصور » در عمود ۱۰۷۰میزبان همه زائران حضرت سیدالشهدا علیه الاسلام می باشد.