جمعه 10 فروردین 1403

22 آبان 1395

نجف ، مملو از جمعیت زائران اربعین

درحالیکه 8 روز به اربعین حسینی باقیمانده است، شهر نجف مملو از جمعیت زائران حسینی است.


به گزارش خبرنگار الاربعین، بارگاه مطهرامیر مومنان حضرت علی (ع) و شهر مقدس نجف این روزها پذیرای خیل زائرانی است که خود را برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین به این شهر رسانده اند.

ازساعات اولیه بامداد تا پاسی از شب زن ومرد ، کوچک و بزرگ به سمت  حرم مولای متقیان می آیند تا پس از زیارت این بارگاه نورانی به سمت کربلای معلی حرکت کنند.

دراین میان حضور زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان، افغانستان ، هندوستان و... نظرها را به خود جلب می کند.

جوانان ونوجوانانی ایرانی که به شوق شرکت درکنگره عظیم اربعین خود را به نجف رسانده اند با دیدن گنبد طلایی حرم امام علی (ع) که از ابتدای شارع (خیابان) الرسول نمایان است اشک در چشمان شان جاری می شود. تا زمانی که به حرم برسی ندای لبیک یا حیدرهر لحظه بیشتر و بیشتر شنیده می شود.  این ندا چنان شوروحالی ایجاد می کند که زائران عراقی و دیگر کشورها نیز با زائران ایرانی همنوا شده و صحنه های زیبایی از عشق و ارادت به مولای متقیان را به نمایش می گذارند.

دراین روزها بازرسی ها روان تر از روزهای مشابه درسال های گذشته است، هرچند که زائران هم زودتر خود را به نجف رسانده اند. زائران به شوق زیارت وارد صحن و سرای حرم مطهرمی شوند. در همه جا زائران حسینی در حال دعا و راز و نیاز هستند.ایوان طلا مملو از جمعیتی است که قصد ورود به بارگاه و زیارت مرقد مطهر امام علی(ع) را دارند. به سختی می توان خود را به داخل حرم رساند ولی رسیدن به ضریح و بوسیدن آن بسیار دشوار است. بسیاری از زائران درحالیکه اشک درچشمانشان حلقه زده است و فشار جمعیت زوار را باید تحمل کنند لحظاتی در گوشه ای ایستاده وبه نجوی می پردازند. زائران پس از ادای احترام و اعلام بیعت با مولا و مقتدای خود از حرم خارج شده ودرگوشه ای از صحن شریف به دعا و نیایش مشغول می شوند. صحنه های بیاد ماندنی از ابرازعشق و محبت به مولای متقیان دراین روزها رقم می خورد که دیدن آن در زمان های دیگرممکن نیست.

زائران عاشق و دلباخته  با چهره ای حزن آلود از حرم امام علی (ع) خارج شده و درادامه این سفر معنوی وسرشار از شوق زیارت برای اعلام وفاداری و بیعت با سیدالشهداء حسین بن علی (ع) عازم کربلای معلی می شوند درحالیکه "لبیک یا حسین" را زمزمه می کنند.