جمعه 10 فروردین 1403

04 آذر 1393

اعلام آمادگی 26 ارگان و نهاد برای ارائه خدمات به زائران

در آستانه فرارسیدن همایش بزرگ پیاده روی كاروان حسینی، ستاد اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج وزیارت در بعثه‌ مقام معظم رهبری تشكیل جلسه داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک (امور حج و زیارت صداوسیما) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه فرارسیدن همایش بزرگ پیاده روی كاروان حسینی، ستاد اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج وزیارت در بعثه مقام معظم رهبری تشكیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه آقای مهندس سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با تشریح اقدامات انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت برای هرچه بهتر انجام شدن مراسم اربعین حسینی از برنامه ریزی، ساماندهی و اسكان زوار در ایام اربعین به ارائه گزارش پرداخت.

در ادامه آقای خدرنژاد معاون حج عمره و عتبات، سازمان حج و زیارت نیز با بیان برنامه‌ها و دستاوردهای سفر اخیرش به عتبات عالیات، ابراز امیدواری كرد با اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده، اربعین امسال نسبت به سال گذشته موفقیت آمیز‌تر برگزار شود.

سردار فضلی جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج با تشكر از همكاری و همبستگی موجود بین اعضای ستاد اربعین گزارشی از برنامه‌های نیروی مقاومت بسیج جهت تسهیل در سفر زائران به مناسبت اربعین حسینی به عتبات به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ارائه كرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان قرارگاه‌های سپاه پاسداران، استانداری‌ها، فرمانداریها و نیروی انتظامی استانهای مرتبط و معین هركدام به صورت جداگانه ارائه گزارش كردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ضمن تشكر از تلاشهای انجام گرفته بر هماهنگی و هسمویی تمامی دستگاهها در انجام امورات محوله و پرهیز از موازی كاری تاكید كرد.

وی با بیان این كه مسؤولان باید توجه داشته باشند كه این مراسم بزرگترین تجمع بشری و در عین حال بزرگترین نمایش اقتدار تشیع محسوب می‌شود، برلزوم برنامه ریزی دقیق و جانمایی صحیح تمامی دستگاههای مرتبط با این امر مهم تاكید و اطلاع رسانی دقیق به مردم را ضروری دانست.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: مسؤولان ستاد اربعین طوری به مردم اطلاع رسانی كنند كه زائران از عواقب سفر بدون ویزا و یا بدون گذرنامه به كشور عراق مطلع شوند تا از بروز مشكلات و گرفتاری هایی كه ممكن است متوجه آنها شود جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه، سفر به عتبات به مناسبت اربعین را یك سفر الهی و معنوی عنوان كرد و اظهار داشت: سفر بدون ویزا به عتبات موجب مشكلات جدی و محكومیت در عراق خواهد شد و لذا ضرورت دارد به صورت قانونی به عراق مشرف شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به مساله خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مواكب اشاره و افزود: مردم شریف عراق همه ساله خدمات بسیار شایسته ای را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند كه شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: خوشبختانه در سالجاری بسیاری از مردم خیر كشورمان و برخی نهاد‌ها همچون هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی‌های ایجاد شده از سوی سازمان حج و زیارت برای خدمت رسانی به زائران آمادگی لازم را دارند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به خدمات اجرایی و فرهنگی در نظر گرفته شده برای زائران در اربعین سالجاری، از عموم هموطنان خواست تا بدون هماهنگی اقدام به سفر نكنند و با توجه به كمبود امكانات حمل و نقل و مسكن و مشكلات پیاده روی از همراه بردن افراد مسن و بیمار و نیز كودكان خودداری نمایند.