شنبه 1 اردیبهشت 1403

20 آبان 1395

موکب خراسان شمالی برای خدمت به زائران اربعین در چذابه برپا می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اعلام اینکه موکب این استان برای خدمت به زائران اربعین حسینی تا چند روز آینده در چذابه برپا می شود، از همه عاشقان ابا عبدالله (ع) دعوت کرد تا برای برگزاری هرچه باشکوه تر همایش بزرگ اربعین حسینی اقدامات نهایی را انجام دهند.


محمد تقی ایرانی  در ستاد هماهنگی اربعین حسینی این استان اظهار داشت: بسیاری از مردم ما همانگونه که اگر در روز عاشورا حضور داشتند در رکاب امام حسین (ع) می جنگیدتد، مشتاقانه در برگزاری همایش بزرگ اربعین حضور می یابند و به زائران اباعبدالله(ع) خدمت خواهند کرد، چراکه این کنگره عظیم برای مسلمانان موجب عزت و سربلندی است.
وی در این جلسه از مسئولان اجرایی استان خواست تا برای پذیرایی از زائران اربعین در موکب خراسان شمالی که در مرز چذابه برپا شده است، از حداکثر نیروها و کمک های مردمی استفاده کنند و شرایط پذیرایی شایسته از زائران در موکب استان را فراهم آورند ضمن اینکه موکب این استان پذیرایی روزانه از 3 هزار زائر در چذابه را به عهده گرفته است.
دکتر ایرانی با توجه به اینکه مرز خروج زائران خراسان شمالی از کشور، چذابه در استان خوزستان اعلام شده است، از زائران خواست که مسیر حرکتشان را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 600 نفر از این استان برای شرکت در همایش اربعین حسینی ثبت نام کرده اند افزود: مدارک 6 هزار و 788 نفر از ثبت نام کنندگان این استان برای صدور ویزا به کنسولگری عراق در مشهد ارسال و ویزای 5 هزار و 170 نفر از آن ها نیز تحویل داده شده است و پیش بینی ما این است که ثبت نام و صدور ویزا برای زائران خراسان شمالی از مرز 8 هزار هم عبور می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی توصیه کرد: زائران بصورت گروهی و تحت حمایت کاروان به کشور عراق سفر کنند و همکاری لازم را با مسئولان کاروان ها و ماموران دولتی در هر دو کشور ایران و عراق داشته باشند.