پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

20 آبان 1395

واكس كفش زائران اربعين به نيت سلامتي امام زمان

گروهي از جوانان كشورمان با هدف خدمت به زائران امام حسين (ع) و با نيت سلامتي امام زمان (عج) اقدام به واكس كفش زائران در ايام اربعين كرده اند.


با فرا رسيدن ايام اربعين اباعبدالله الحسين (ع) گروهي از جوانان اصفهاني به صورت خودجوش با هدف خدمت به زائران امام حسين (ع) و با نيت سلامي آقا امام زمان (عج) اقدام به واكس كفش زائران به صورت صلواتي كرده اند.

پنج نفر همزمان كفشهاي خاكي شده زائران به ويژه زائران پياده اربعين را كه از مسافت هاي دور و نزديك خود را به كربلاي معلا رسانده اند واكس مي زنند و دو نفر هم با صداي بلند زائران را دعوت مي كنند تا كفشهايشان را به دست اين خادمان بسپارند.

مهدي كه مسؤوليت دعوت زائران را به اين محفل برعهده دارد، چهار سال است كه پي در پي در ايام اربعين به كربلا مي آيد تا به قول خودش نذري كه داشته ادا كند. مي گويد نيتش سلامتي و تعجيل در فرج امام زمان (ع)، رفع مشكلات مردم و مشكلات خودش است؛ او از نذرش چيزي به من نمي گويد.

به سراغ يكي از كساني كه در حال واكس زدن است مي روم، نامش سيدحسين است و پنجمين سال است كه در ايام اربعين با هدف خدمت به زائران امام حسين (ع) كفشهاي آنها را واكس مي زند. از او مي پرسم كه در اين پنج سال نتيجه كارش را ديده است، مدتي تأمل مي كند و از من مي خواهد كه دكمه ضبط را خاموش كنم.

مراسم باشكوه اربعين زيبايي هاي فراواني دارد كه دوربين ها از به تصوير كشيدن و قلمها از وصف آنها عاجز هستند؛ هرچه هست عشق به اباعبدالله الحسين (ع) است كه ارادتمندان آن حضرت و خاندان اهل بيت (ع) را از گوشه و كنار جهان به كربلا قبله گاه دلها رسانده است.