شنبه 1 اردیبهشت 1403

20 آبان 1395

استاندار كربلا: آماده پذيرايي از زوار ايراني هستيم

استاندار كربلا به مناسبت رسيدن اولين گروه هاي زايران اربعين حسيني به كربلاي معلا با اشاره به اين كه اربعين امسال شاهد بزرگترين حضور زايران از داخل و خارج عراق خواهيم بود، تاكيد كرد كه براي استقبال و پذيرايي از خيل زوار ايراني آماده هستيم.


'عقيل عمران الطريحي' روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: امسال پيش بيني مي شود كه جمعيت زايران اربعين حسيني از داخل و خارج عراق در مقايسه با سال هاي گذشته، بسيار گسترده تر باشد كه سهم ايران در بين زوار خارجي بيشترين است.

وي تاكيد كرد كه تدابير لازم براي استقبال و پذيرايي از خيل عظيم زائران اربعين حسيني در كربلا اتخاذ شده است.

وي اضافه كرد: استانداري و شوراي استان كربلا با هماهنگي دستگاه هاي امنيتي از جمله فرماندهي عمليات فرات مياني و پليس استان كربلا طي جلسات فشرده، طرح امنيتي ويژه اربعين حسيني را نهايي كرده اند.

استاندار كربلا اضافه كرد كه طرح امنيتي امسال انعطاف خواهد داشت و شهر به چند حلقه امنيتي تقسيم بندي شده كه در اين طرح، مسئله بازگشت سريع زايران پياده به شهرهايشان مد نظر قرار گرفته است.

الطريحي افزود: براساس طرح امنيتي جديد، تمامي راه ها تا رسيدن موج زائران اربعين حسيني باز است تا زوار به سهولت مراسم زيارت و خروج از كربلا را انجام دهند.

وي اضافه كرد كه براساس طرح امنيتي جديد، ده ها هزار نيروي امنيتي به كار گرفته شده و بالگردهاي ارتش و نيروهاي هوايي عراق به علاوه نيروهاي پليس و الحشد الشعبي و نيروهاي داوطلب در اين طرح ويژه شركت مي كنند.

به گفته وي، در طرح امنيتي امسال از دستگاه هاي ويژه كشف مواد منفجره استفاده شده و در پست هاي ايست و بازرسي از سگ هاي آموزش ديده استفاده مي شود و علاوه بر همه اينها فعاليت هاي اطلاعاتي شدت يافته و نيروهاي اطلاعاتي با لباس شخصي، در بين زايران حضور خواهند داشت.

استاندار كربلا از مقامات دولتي عراق كه قصد انجام زيارت اربعين حسيني دارند، خواسته است كه همانند عموم زايران، پاي پياده به زيارت اربعين بيايند و از همراه داشتن كاروان خودرويي در اين زيارت خودداري كنند تا موجب آزار زايران نشوند.

عقيل الطريحي همچنين از عموم مردم خواسته است با دستگاه هاي امنيتي همكاري كرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك آن را سريعا به نيروهاي امنيتي ابلاغ كنند.

استاندار الطريحي تاكيد كرد كه پيش بيني مي شود كه زيارت اربعين امسال از نظر مشاركت زوار در داخل عراق و كشورهاي عربي و خارجي به خصوص زوار ايراني شاهد بزرگترين حضور زايران باشد.

وي در خصوص زوار ايراني گفت كه با طرف هاي ايراني هماهنگي هاي خوبي براي استقبال و پذيرايي از زوار ايراني صورت گرفته و در اين راستا يك كميته عالي وجود دارد و اين كميته به خوبي در حال حاضر كار خود را انجام مي دهد.

براساس پيش بيني ها ، عدد شركت كنندگان در اربعين امسال از مرز 20 ميليون خواهد گذشت و انتظار مي رود در طول روزهاي آينده زيارت اربعين حسيني به اوج خود برسد.