جمعه 10 فروردین 1403

18 آبان 1395

ولایت مداری حضرت عباس(ع) باید در جامعه الگوسازی شود/ اربعین حسینی تجلی اراده انسان‌های آزاده

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: هدف اصلی از مراسمات گرامیداشت ائمه اطهار(ع)، الگوسازی سیره زندگی آن بزرگواران، کاربردی کردن و تبیین آن در جامعه است.


آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز(18 آبان) در مراسم اختتامیه سومین طرح ملی علمدار کربلا در استان ایلام، اظهار کرد:  فضای معنوی در مراسم اختتامیه طرح ملی علمدار کربلا حاکم است و برنامه بسیار خوبی است که هرسال با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و مدیریت شریف آستان مقدس حضرت عباس(ع) در استان ایلام برگزار می‌شود.

 

وی، بابیان اینکه ابعاد و محورهای مختلفی در زندگی و سیره حضرت عباس(ع) قابل‌بحث است، ابراز کرد: حضرت ابوالفضل(ع) شخصیتی هم تاریخی و هم تاریخ‌ساز است و باید نسبت به محورهای زندگی رادمرد بزرگ صحنه کربلا توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه  حضرت ابوالفضل(ع)جانش را درراه اسلام و بردارش امام حسین(ع) فدا کرد و خداوند در ازای آن دودست، دو بال داد که در بهشت به پرواز در می‌آید و از مقام و جایگاه والایی برخوردار است که ابعاد مختلف سیره و شخصیت آن حضرت را شناخته و  در جامعه نشر و ترویج داد.

 

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) جانش را فدای امام زمان خود کرد، گفت: یکی از ویژگی‌های آن حضرت هم بصیرت و هم ولایت مداری بوده است و تبعیت محض از امام و مقتدای خود بوده است و هیچ‌گاه از یاری ولی زمان خود دست برنداشت.

 

وی، در ادامه با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) یادآور شد: هدف از برگزاری این مراسمات و همایش‌های دینی و مذهبی  و در گرامیداشت ائمه اطهار(ع) این است که با سبک زندگی این بزرگواران آشنا بشویم و سیره ائمه اطهار(ع) را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

 

امام‌جمعه ایلام، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران برآیندی از عاشوراست و انقلاب اسلامی، حماسه عاشورا را دوباره را زنده کرد و توانست حماسه عاشورا را برای جهانیان روشن کند و در جنگ تحمیلی هزاران جوان پاکباخته حادثه عاشورا را زنده کردند و امروز هم مدافعان حرم در دفاع از حریم ولایت و حرم‌های مطهر(ع) نقش عاشورایی خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

 

آیت‌الله لطفی، حماسه اربعین که امروز به حمدالله در کشور عزیز عراق در جوار مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و عتبات عالیات برگزار می‌شود، یک حماسه ملی و تجلی اراده همه انسان‌های آزاده است و بیش از 20 میلیون نفر از عراق و کشورهای مختلف و با خریدن خطرهای جدی در این همایش عظیم مشارکت می‌کنند.

 

وی، بیان کرد: اگر می‌خواهید در برابر داعشی ها و تکفیرها و تروریستی ها، ملت را بسیج  شوند بهترین کار اربعین حسینی است و امروز به یمن اربعین حسینی، تکفیری‌ها نفس‌های آخر را می‌کشند و به‌زودی داعش را به زباله‌دانی تاریخ می‌فرستند.

 

امام‌جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم با پیروی از سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل(ع) در راستای اهداف بلند آن بزرگواران گام برداریم.