شنبه 8 اردیبهشت 1403

18 آبان 1395

پلارك: ميزبان اصلي اربعين مردم عراق هستند

رييس سازمان بازسازي عتبات عاليات، گفت: ميزباني اصلي اربعين حق مردم عراق است ما صرفا آنها را كمك مي‌كنيم.


حسن پلارك، رييس سازمان بازسازي عتبات عاليات، در گردهمايي خبرنگاران و برنامه‌سازان اربعين حسيني كه در سالن رضوان بسيج صدا و سيما برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در قالب شورا بر عتبات نظارت دارند.

وي افزود: از كمك‌هاي مردمي در ساخت و ساز عتبات استفاده مي‌شود، در حال حاضر 5 هزار نيروي فعال به نمايندگي از مردم در عراق مشغول به بازسازي و خدمت هستند.

رييس سازمان بازسازي عتبات عاليات با بيان اينكه از آثار شاخص ساخته شده در عتبات صحن حضرت زهرا(س) است، عنوان كرد: هنوز دو هفته به اربعين مانده با حضور 70 هزار نفر ظرفيت صحن حضرت زهرا(س) كامل شد، اين استقبال بي‌نظير ما را غافلگير كرد.

پلارك با اشاره به اينكه در عراق كارهاي زيادي انجام شده است، اظهار داشت: سفير ايران در عراق به همراه دوستان ديگر از 6 ماه پيش به طور شبانه روز در حال هماهنگي‌هاي لازم هستند كه كارهاي كنسولي و سياسي، نوع ورود، ضوابط و قيمت ويزا، مقررات ورود و خروج كالا، و برطرف كردن اشكالات از جمله فعاليت‌هاي آنها است.

وي افزود: ميزباني عراق از حساسيت بالايي برخوردار است كه اگر به آن توجه نشود با خطر مواجه مي‌شويم چرا كه دشمن مي‌تواند از طريق آن تفرقه ايجاد كند، بنابراين ميزباني اصلي حق مردم عراق است ما صرفا آنها را كمك مي‌كنيم.

رييس سازمان بازسازي عتبات عاليات خاطرنشان كرد: ما براي 922 هزار نفر محل اسكان تدارك ديديم كه 117 هزار نفر آن در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران قرار گرفته 800 هزار نفر آن در كربلا، نجف، سامرا، كوت و الاماره قرار گرفته است.

پلارك در پايان ابراز كرد: 2 ميليون زائر از ايران عازم راهپيمايي اربعين حسيني مي‌شوند اما 70 ميليون جمعيت از آنها حمايت و پشتيباني مي‌كنند.