جمعه 10 فروردین 1403

18 آبان 1395

حضور نیروهای پلیس در ۳ مرز ایران در ایام اربعین

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هزار و 200 نیروی پلیس در قالب 500 تیم خودرویی و موتوری در ایام اربعین حسینی در سه مرز کشور حضور خواهند داشت.


سردار تقی مهری در گفت و گو با میزانگفت: پلیس در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران که محل تردد زائران اربعین حسینی است حضور فعالی خواهد داشت.چه در بعد ترافیکی و چه در بعد انتظامی اقداماتی را در ایام اربعین حسینی در دستور کار قرار خواهیم داد و از هم اکنون نیز نیروهای ما به صورت محدود تر در منطقه حضور دارند. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرای طرح های ترافیکی ویژه در 2 استان ایلام و خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دو استان ایلام و خوزستان که به طور مستقیم مرزهای مشترک ایران و عراق در این استان ها واقع شده طرح های ویژه ترافیکی اربعین در حال اجرا شدن است.


مهری ادامه داد: استان هایی همانند همدان، کرمانشاه، مرکزی و لرستان نیز که در مسیر دو استان خوزستان و ایلام قرار دارند تحت کنترل بوده و طرح های ویژه در این استان ها نیز اجرایی می شود. وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور تردد آسان زائران اظهارکرد: با همکاری سازمان راهداری مقرر شده 12 هزار اتوبوس برای جا به جایی زائران در 3 مرز کشور در مرزها حاضر شده و به زائران خدمات ارائه دهند. 

رئیس پلیس راهور ناجا از حضور 1200 پلیس در مرزهای کشور طی ایام اربعین حسینی خبرداد و اذعان کرد: هزار و 200 پلیس در ایام اربعین به صورت کمکی در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران حاضر خواهند بود و برای خدمت رسانی به زائران آماده هستند.به منظور نظم بخشی به ترددها 500 تیم خودرویی و موتورسوار در مرزها حاضر شده و ترافیک مسیر را کنترل خواهند کرد. وی با ارائه توصیه ای به شهروندانی که اقدام به پارک خودروهای خود در پارکینگ های مرزهای کشور می کنند گفت: درخواست ما از زائران این است که حتما قبض پارکینگ خود را در اختیار داشته تا در زمان برگشت با مشکل مواجه نشوند. 

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از پل "زائر" تا پایانه مرزی مهران تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی هرگونه تردد خودروها از پل زائر تا پایانه مرزی مهران ممنوع خواهد بود و زائران تنها می توانند از طریق اتوبوس های تعبیه شده در این مسیر به منظور تردد خود اقدام کنند. مهری از محدودیت تردد تریلرها در مسیر منتهی به مرزهای خروجی از یک هفته قبل از روز اربعین تا یک هفته بعد از اربعین حسینی خبرداد و تاکید کرد: در کمیته طرح ترافیک اربعین مقرر شده از یک هفته قبل تا یک هفته بعد از اربعین حسینی تردد هرگونه تریلر در مسیر ممنوع باشد.