پنج شنبه 30 فروردین 1403

18 آبان 1395

33هزار رواديد براي زائران آذربايجاني صادر شد

مدير دفتر حج و زيارت استان آذربايجان شرقي گفت: با استقرار دفتر كنسولگري عراق در تبريز؛ زائران اربعين حسيني از استان‌هاي شمال‌غرب كشور مي‌توانند براي تهيه رواديد به دفتر حج و زيارت تبريز مراجعه كنند.


امير روحي‌ ملكي، مدير دفتر حج و زيارت استان آذربايجان شرقي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در تبريز، با بيان اين‌كه روند نام‌نويسي از زائران اربعين حسيني از طريق سامانه سماح بدون هيچ وقفه‌اي ادامه دارد، اظهار داشت: تاكنون بيش از 32 هزار نفر از زائران استان در اين سامانه نام‌نويسي كرده‌اند.

وي با بيان اين‌كه سال گذشته ۳۴ هزار نفر از مردم استان آذربايجان شرقي در مراسم اربعين حسيني و در كربلا حضور داشتند، گفت: پيش بيني مي شود امسال اين آمار به بيش از ۴۰ هزار زائر برسد، ضمن اين‌كه تاكنون بيش از 33 هزار ويزاي اربعين براي زائران دو استان آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي صادر شده است.

روحي ملكي با تاكيد بر اين‌كه ورود به كشور عراق بدون ويزا كذب محض است، افزود: زائران عزيز بايد حتما گذرنامه و ويزا داشته باشند و باتوجه به استقرار دفتر كنسولگري عراق در تبريز؛ زائران اربعين حسيني از استان‌هاي شمال‌غرب كشور نيزمي‌توانند براي دريافت رواديد به دفتر حج و زيارت تبريز مراجعه كنند.

مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي همچنين از تمديد فرصت ثبت نام در سامانه سماح تا پايان آبان ماه خبر داد و با بيان اين‌كه ويزاي اربعين ۲۰ روزه و تاريخ انقضاي رواديد يك ماهه است، خاطرنشان كرد: كساني كه در اين ايام ويزا دريافت مي كنند مي توانند تا ۳۰ آبان (۲۰ نوامبر) از مرز ايران خارج شده و وارد خاك عراق شوند. همچنين در كشور عراق نيز مي توانند حداكثر ۲۰ روز اقامت كنند.

روحي ملكي با بيان اين‌كه رايزني‌هاي لازم براي سرويس‌دهي به زائران اربعين حسيني استان تا مرز مهران صورت گرفته است، گفت: با توجه به اين‌كه سال گذشته برخي زائران نسبت به كرايه‌هاي بسيار بالاي اتوبوس هاي مسافربري گلايه داشتند؛ امسال بازرسان ستاد اربعين بر قيمت‌هاي مصوب نظارت خواهند داشت.

مدير دفتر حج و زيارت و زيارت آذربايجان‌شرقي با اشاره به اين‌كه ثبت‌نام به صورت اينترنتي بوده و از طريق كارگزاري‌هاي رسمي انجام مي‌گيرد، افزود: توصيه مي شود زائران اربعين ثبت‌نام خود را به روزهاي پاياني موكول نكنند، چراكه ممكن است با توجه به ازدحام ثبت‌نام كنندگان؛ زمان صدور ويزا در روزهاي پاياني افزايش يابد.