جمعه 31 فروردین 1403

17 آبان 1395

آيت الله قزويني: پياده روي اربعين نمايش اقتدار و عزت مسلمانان است

يكي از علماي برجسته كربلا حضور پرشور زائران در پياده روي اربعين را لطف خدا عنوان كرد و گفت: هرچه پياده روي اربعين باشكوهتر برگزار شود، اقتدار و عزت مسلمانان در جهان بيشتر نمايان مي شود.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني به همراه حجت الاسلام والمسلمين حسين اوسطي سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با آيت الله مرتضي قزويني از علماي برجسته كربلا و امام جماعت حرم مطهر امام حسين (ع) ديدار و گفت وگو كردند.

آيت الله قزويني در اين ديدار حضور پرشور زائران در پياده روي اربعين از كشور ايران را لطف خدا عنوان كرد و با بيان اينكه بين ايران و عراق نبايد مرزي باشد، گفت: هرچه پياده روي اربعين امام حسين (ع) باشكوهتر برگزار شود، اقتدار و عزت مسلمانان در جهان بيشتر نمايان مي شود.

وي با بيان اينكه زائران بايد آداب زيارت را رعايت كنند، اظهار داشت: زائران ايراني افرادي ملتزم و متدين هستند و به وظيفه زائر امام حسين (ع) به خوبي عمل مي كنند.

اين عالم برجسته شهر مقدس كربلا همچنين از خدمات شهرداري تهران به زوار اباعبدالله الحسين (ع) در ايام اربعين تقدير و تشكر كرد و گفت: مردم عراق وقتي مي بينند عده اي از شهرداري تهران به نظافت شهر كربلا مشغولند، خوشحال شده و تشكر مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در اين ديدار با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر تكريم مردم عراق، احترام به رهنمودهاي مرجعيت اين كشور، همبستگي و محبت بين دو ملت ايران و عراق و افزايش شعور و معرفت زائران، گفت: شعار امسال پياده روي اربعين «اني احامي ابدا عن ديني» انتخاب شده است.

وي با بيان اينكه امسال نماد پياده روي اربعين نماز به ويژه نماز جماعت است كه بايد در همه جا برگزار شود، اظهار داشت: افزون بر تعداد بسياري از علما و روحانيان نجف، از ايران 1200 طلبه در ايام اربعين عازم پياده روي اربعين مي شود تا هر جا نياز به اقامه نماز جماعت بود اين امر صورت گيرد.

مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از سخنان خود، تقدير از موكب هاي مردم عراق، روايتگري مصور حماسه عاشورا در طول مسير پياده روي و برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع اربعين را بخشي از برنامه هاي فرهنگي ستاد مركزي اربعين براي اين ايام عنوان كرد.