پنج شنبه 30 فروردین 1403

17 آبان 1395

شهرداري تبريز خادم زائران اربعين حسيني خواهد بود

شهردار تبريز از اقدامات گسترده شهرداري تبريز در خدمت‌رساني به زائران اجتماع اربعين حسيني خبر داد.


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني در تبريز،صادق نجفي برنامه‌هاي خدماتي و رفاهي شهرداري تبريز در اربعين حسيني امسال را گسترده‌تر از سال‌هاي پيشين ذكر كرد و با اشاره به راه‌اندازي مركز امانات بلديه تبريز در كربلاي معلي، خاطرنشان كرد: در بسياري از مواقع، زائران و مسافران، با نيازهايي مواجه‌اند كه تامين‌شان كمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است.

شهردار تبريز تصريح كرد: راه‌اندازي مركز امانات بلديه تبريز در كربلاي معلي با هماهنگي مسئولان عراقي، در همين راستا، مد نظر قرار گرفته كه با تحويل‌گرفتن بار همراه مسافران، موجب تردد آسان و بي‌دغدغه بخشي از زائران خواهد شد.

وي با يادآور شدن تراكم جميعيت زائران اربعين حسيني، گفت: مديريت برنامه اربعين به منظور، سهولت زائران در يافتن همراهان، در مسير 80 كيلومتري نجف به كربلا به شماره گذاري ستون هاي برق به تعداد 1452 نموده است كه موكب شهرداري تبريز در اين مسير در ستون 1394 استقرار يافته است.

نجفي ادامه داد: زائرين اربعين در كربلاي معلي، مي‌توانند با مراجعه به اين محل، از خدمات شهرداري تبريز و همچنين مراسم عزاداري در اين محل بهره‌مند شوند.

وي با بيان اين‌كه شهرداري تبريز مسئوليت كميته پشتيباني مرز مهران را عهده‌‌دار شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با تصويب و حمايت شوراي اسلامي شهر، منابع لازم خدمت‌رساني به زائران اربعين، مهيا شده و به اين ترتيب، موكب شهرداري تبريز، برنامه‌هاي اساسي و اوليه رفاهي از قبيل ارايه وعده‌هاي غذايي و خدمات بهداشتي را به مسافران و زائران ارايه خواهد داد.

شهردار تبريز برنامه‌هاي خدماتي را از مهم‌ترين محور اقدامات شهرداري تبريز براي زائران اربعين خواند و افزود: با هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته، شهرداري تبريز مسئوليت مديريت خدمات شهري سامرا را در طول مراسم اربعين عهده‌دار خواهد بود.

وي تصريح كرد: اين خدمات، شامل برنامه‌هاي نظافت و پاكسازي بوده و با هماهنگي مقامات عراقي، حجم زباله‌ توليدي را به سمت مسيرهاي مشخص و پيش‌بيني‌شده هدايت خواهد كرد.

نجفي تاكيد كرد: خرسنديم كه عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگي تبريز و كربلا، زمينه‌هاي تاثيرگذاري شهرداري تبريز را در برنامه‌هاي خدماتي اربعين حسيني افزايش داده ‌است.

وي اظهار داشت: در سال‌هاي اخير شهرداري‌هاي كشور به همگرايي ارزشمندي در خدمت به اجتماع اربعين رسيده‌اند كه اين نقش امسال، با خواهرخواندگي تبريز و كربلا، در محتوا و كيفيت پررنگ‌تري ايفا خواهد شد.