شنبه 1 اردیبهشت 1403

17 آبان 1395

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین: ۱۴ هزار نیروی بهداشتی ایام اربعین در محورهای مواصلاتی مستقر می‌شوند

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه تجهیزات پزشکی ارسالی به مرزها ۳ برابر شده است گفت: ۱۴ هزار نیروی بهداشتی ایام اربعین در محورهای مواصلاتی حضور دارند.


پایگاه‌های سلامت در مرزها برقرار شده است و فعالیت خود را رسما شروع کرده است و 90 تیم بهداشت کار و محیط و مبارزه با بیماری‌ها در چهار استان ایلام، لرستان، خوزستان و کرمانشاه فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های صحرایی در حال برپایی هستند افزود: داروها و تجهیزات و فرآورده‌های خونی به مرزها ارسال شده است و تمامی نیروها در 22 آبان اعزام می‌شوند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: جای هیچ گونه نگرانی برای خدمات درمانی وجود ندارد و به اندازه کافی نیروهای متخصص در این مرزها حضور دارند که خدمات را عرضه می‌کنند.

وی گفت: هموطنان توجه کنند که اگر هر نوعی بیماری دارند به پزشک خود مراجعه کنند و توصیه پزشک خود را در نظر بگیرند و از پیاده‌روی‌های طولانی جلوگیری کنند و داروهای خود را به همراه داشته باشند.

کولیوند با بیان اینکه تمامی خدماتی که در ایام اربعین ارائه می‌شود رایگان است خاطرنشان کرد: در داخل کشور علاوه بر امکانات و تجهیزاتی که نسبت به سال قبل سه برابر شده است 220 پایگاه در قالب 14 هزار نفر محورهای مواصلاتی را پوشش می‌دهند.

وی افزود: 20 بیمارستان پشتیبان بیمارستان‌های صحرایی هستند و بیمارستان امام حسین(ع) کرمانشاه و شهید بقایی اهواز پشتیبانی بیمارستان‌های پرتویی و زیستی را انجام می‌دهند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: 100 نفر از افراد فوریت های پزشکی برای جابه‌جایی مصدومان حضور دارند و 40 گروه متخصص بهداشت ما از شنبه در عراق حضور پیدا می‌کنند و در رسانه‌های ملی عراق حضور پیدا می‌کنند و اطلاعات پزشکی را در زمینه های مختلف به زائران ارائه می‌دهند.