جمعه 10 فروردین 1403

17 آبان 1395

امام جمعه اسلام آباد غرب: مراسم اربعین بزرگترین راهپیمایی سیاسی و‌ عبادی شیعه است

امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: مراسم اربعین بزرگترین راهپیمایی سیاسی و عبادی شیعه و نماد استکبار ستیزی است.


حجت‌الاسلام سیدامیر محمدی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط کنونی راهپیمایی اربعین نماد استکبار ستیزی جهانی است، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی بزرگترین راهپیمایی سیاسی و عبادی شیعه در دنیا است.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مراسم اربعین حسینی به بزرگترین رویداد مذهبی_سیاسی جهانی تبدیل شده است، گفت: مراسم اربعین امروز به عنوان نماد استکبار ستیزی جهانی و جهاد در راه خدا تبدیل شده است.

محمدی‌پور به مراسم حج به عنوان یک همایش بزرگ که تمام مسلمانان در آن حضور دارند اشاره و عنوان کرد: در مراسم اربعین حسینی، ظهور و بروز شیعه به حد اعلای خود می‌رسد.

وی زیارت امام حسین(ع) و تقویت روحیه ظلم ستیزی را از مهمترین برکات این مراسم معنوی دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی شیعه به عنوان یک قطب در جنگ تمام عیار با مستکبران جهانی است.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب غلبه تمدن اسلامی بر تمدن غربی را یکی از برکات مهم مراسم اربعین حسینی دانست و گفت: مراسم اربعین حسینی بهترین و بالاترین تجمع در طول سال است و شاخصه اصلی آن مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی شرکت در مراسم اربعین حسینی مصداق بارز جهاد در راه خدا محسوب می‌شود، بیان کرد: در این راستا همه مردم و مسئولان باید در جهت تقویت این فرهنگ معنوی نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.