چهارشنبه 29 فروردین 1403

17 آبان 1395

ثبت‌نام در سماح براي ارائه خدمات بهتر و دقيق‌تر است

رييس سازمان حج و زيارت گفت: تا اين لحظه آمار ثبت‌نام‌كنندگان در سامانه سماح از مرز 950 هزار نفر گذشته و به احتمال زياد تا پايان امروز اين رقم به يك ميليون نفر خواهد رسيد.


سعيد اوحدي  از نام نويسي 950 هزار نفر تا صبح امروز (16 آبان ماه) در سامانه سماح خبر داد و گفت: به احتمال زياد تا پايان امروز اين رقم به يك ميليون نفر خواهد رسيد كه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 40 درصد رشد داشته است.

رييس سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: ثبت نام در سامانه سماح كمك زيادي به كميته ها و دستگاه هاي مختلف ستاد مركزي اربعين از جمله كميته حمل و نقل، پليس امنيت و نيروي انتظامي، هلال احمر، بهداشت و درمان براي ارائه خدمات بهتر به زائران مي كند، چرا كه امكان تفكيك آمار را بر اساس جنسيت، سن، زمان ورود و خروج از مرز دارد و اين مهم به ارائه خدمات بهتر و دقيق تر به زائران كمك خواهد كرد.


وي از صدور روزانه 70 هزار جلد گذرنامه خبر داد و با بيان اينكه از فردا دوشنبه كار تحويل مدارك و ثبت نام را همزمان انجام دهيم، افزود: 2300 دفتر زيارتي داراي مجوز كه اسامي آنها بر روي سامانه سماح و سايت سازمان حج و زيارت درج شده است، موظف شده اند همزمان كه ثبت نام از طريق سامانه سماح انجام مي شود، تحويل مدارك هم انجام و فرايند صدور ويزا سريع تر انجام شود.

اوحدي با بيان اينكه فرآيند اعزام كارواني زائران ثبت نام شده در سامانه سماح را آغاز كرديم و كار ساماندهي كاروان ها نيز آغاز شده است، ابراز اميدواري كرد كه با استقرار دوازده كنسولگري موقت و چهار كنسولگري ثابت مشكلي براي صدور رواديد نباشد و همه زائران ثبت نامي بتوانند از بركت و فيض اين سفر الهي بهره مند شوند.

وي افزود: از هفته گذشته به سرگروه هاي ثبت نامي در سامانه سماح پيامكي را مبني بر شركت در اعزام كارواني در صورت تمايل شان ارسال كرده ايم و حدود 50 هزار مديركاروان نيز براي سراسر كشور در نظر گرفته ايم؛ البته افرادي كه مايل به اعزام به صورت كارواني هستند بايد به پيامك ارسالي از سوي ما پاسخ دهند.