جمعه 7 اردیبهشت 1403

17 آبان 1395

نشست بین المللی اربعین حسینی در کربلای معلا برگزار می شود

مسؤول کارگروه بین الملل ستاد اربعین کشور: نشست بین المللی اربعین حسینی در کربلای معلا برگزار می شود


مسؤول کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور با اعلام خبر برگزاری نشست علمی با موضوع اربعین پژوهی و جهانی سازی اربعین  گفت: از 17 تا 19 ماه صفر نشست علمی و پژوهشی بین المللی اربعین با حضور بیش از 200 دانشمند و چهره شاخص علمی از سراسر جهان در کربلای معلا برگزار می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی الاربعین، علیرضا توکلی طرقی مسؤول کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور، امروز در نشست این ستاد عضو کمیته آموزش و فرهنگی ستاد اربعین کشوری  با اعلام خبر برگزاری نشست علمی با موضوع اربعین در کربلای معلا، خاطرنشان کرد: از 17 تا 19 ماه صفر نشست بین المللی با حضور بیش از 200 چهره شاخص علمی و دانشمندانی از سراسر جهان با موضوع  جهانی سازی پیام حماسه اربعین حسینی در کربلای معلا برگزار می شود.
وی با تشریح هدف این نشست علمی، ادامه داد: هدف از برگزاری نشست بین المللی اربعین حسینی، ایجاد یک شبکه علمی فراگیر جهانی با چهره های فرهیخته دانشگاهی و حوزوی از سراسر جهان است.
توکلی به بیان ضرورت و اهمیت بررسی راهکارهای علمی در انتقال پیام سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: امروز با توجه به گسترش فضای ارتباطی و تنوع در ابزارهای رسانه ای، باید با هم افزایی و هماهنگی جریان رسانه ای قوی را برای اثرگذاری حداکثری در سطح بین الملل در حوزه اربعین حسینی به کار ببندیم.
عضو هات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به راه اندازی موکب عزاداری بین المللی در کربلای معلا در ایام اربعین، تصریح کرد: امسال در ایام اربعین موکبهای بین المللی همراه با برپایی مراسم های عزاداری و برنامه های مختلف فرهنگی و مباحثه های علمی و دینی به زبان انگلیسی در نجف و کربلا و موکب های مسیر نجف تا کربلا برگزار می شود
وی از راه اندازی دسته عزاداری بین المللی در اربعین حسینی نیز خبر داد و اظهار داشت: دسته روی عزاداری با حضور عزاداران خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین و نوحه خوانی به زبان انگلیسی با پرچم کشور های شرکت کننده  امسال در کربلای معلا برگزار می شود.
مسؤول کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور با اشاره به راه اندازی اندیشکده علمی برای معرفی جریان اربعین حسینی پس از اربعین امسال، گفت: آسیب شناسی و نحوه انتقال علمی و صحیح جریان پیاده روی اربعین حسینی و مقابله با تهدیدات و آسیب های این جریان بین المللی با استفاده از ظرفیت نخبگان علمی جهان اسلام و بهره گیری از رسانه ها از برنامه های اندیشکده علمی اربعین است.
وی افزود: کمپین دائمی سفینه النجاه برای جهانی سازی جریان اربعین در طول سال با زبان های مختلف برای تولید محتوا با تمرکز بر زائرین بین الملی در ایام جریان پیاده روی اربعین و انتشار آن در طول سال راه اندازی شده است.
توکلی یکی از قابلیت های مهم پیاده روی اربعین حسینی را ایجاد وحدت در بین امت اسلامی با محوریت سیدالشهدا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی ظرفیتی بی نظیر برای ایجاد وحدت در بین امت اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمنان علیه جهان اسلام است
برای اطلاعات بیشتر به سایت کارگروه بین الملل اربعین مراجعه نمایید یا با دبیر کارگروه بین الملل تماس حاصل نماید
0098 9339 483 937
Int.alarbaeen.ir