جمعه 10 فروردین 1403

02 آذر 1393

اعزام ۲۳ هزار روحاني و مداح ايراني به عتبات عاليات

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري از اعزام بيش از ۲۳ هزار روحاني و مداح جهت همراهي با كاروان‌هاي عتبات در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با وجود اينكه بيشترين اعزام‌هاي روحاني و مداح به عتبات انجام مي‌گيرد، اما كمترين شكايت و خطايي در اين زمينه داشته ايم.


حجت الاسلام احمدي مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در جمع روحانيون و مداحان كاروانهاي عتبات گفت: سال گذشته ۲۳ هزار كاروان به صورت رسمي به عتبات اعزام شده اند و همه اين كاروانها با همراهي روحاني يا مداح بوده است كه كمترين شكايت و خطايي در اين زمينه داشته ايم.

وي تصريح كرد: از جمله افتخارات روحانيون و مداحان شيعه اين بوده كه با همه مشكلات و محدوديت‌هاي عراق، كاروانها را به اين سرزمين هدايت كرده اند.

حجت الاسلام احمدي با اشاره به اينكه يكي از جاهايي كه سبب افزايش علاقه و ارادت بيشتر مردم به روحاني و مداح شده همين سفرهاي عتبات است گفت: در اين سفرها مردم بيشتر با روحاني و مداح ارتباط دارند و بايد از اين ظرفيت نهايت استفاده را براي خدمت رساني به مردم استفاده كنيم.

وي حضور روحانيون در كاروانها را سرمايه اي گرانقدر دانست و خاطرنشان كرد: نقش شما در كاروانها به عنوان نماينده دين است و رفتار و كردار شما مورد توجه زائران قرار گرفته و هر چه قدر اين رفتار با گفته‌ها متناسب باشد، سبب علاقه مردم به دين و مذهب و روحانيت مي‌شود.

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري بيان مسائل شرعي را از اولويت‌هاي كار روحاني و مداح دانست و گفت بخشي از زائرين حتي در احكام اوليه نيز مشكل دارند كه بايد با بيان مسائل و احكام اين مشكلات برطرف گردد.

وي همچنين از مداحان خواست افزون بر مرثيه خواني، اشعار خوب، احاديث معتبر و موعظه را نيز در دستور كار خود قرار دهند و براي مردم بازگو نمايند.

حجت الاسلام احمدي همچنين انس با قران را از ديگر وظايف روحاني و مداح دانست و گفت: سعي شود در حرم، بين راه، در طول مسير و… با همكاري زائران چند ختم قرآن برگزار كنيم.

وي در پايان از روحانيون و مداحان خواست علاوه بر فعاليت‌هاي معنوي و معرفتي، مديريت فرهنگي كاروان را نيز در اختيار داشته باشند و با تدبير مناسب اقدام به انجام فعاليت‌هاي فرهنگي كنند.