پنج شنبه 30 فروردین 1403

16 آبان 1395

معاون استاندار کرمان تأکید کردضرورت آموزش‌های امنیتی به زائران اربعین حسینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: زائران اربعین حسینی باید آموزش‌های امنیتی، تروریستی و بیوترویستی را فرا گیرند.


حمید ذکاء‌اسدی صبح امروز در جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: تمام اقدامات برای اربعین حسینی به عشق امام حسین (ع) انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: امروز که شیعه در خاورمیانه از حزب‌الله لبنان تا افغانستان حسین‌وار و به طور مسلحانه علیه کفر و نفاق می‌جنگند، خون جوشان امام حسین (ع) موجب شده است، عده‌ای در ایران زینب‌وار دیگر کشورهای شیعه را محور قرار دهند و پیاده به سمت کربلا راهپیمایی کنند که این موجب نمود نهضت شیعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در سال گذشته داعش خط و نشان کشیده بود، اقدامات تروریستی انجام دهد، اما به لطف الهی و خون سیدالشهدا (ع) هیچ اتفاقی برای زائران نیفتاد و این در کل جهان اسلام برنامه خاصی است که زنده بودن تشیع را در جهان نشان می‌دهد.

ذکاء‌اسدی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 40 هزار نفر در استان کرمان متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی هستند و زوار پاکستان و افغانستان نیز از استان کرمان گذر می‌کنند، اقداماتی از سوی دستگاه‌های مختلف برای پذیرایی از این افراد صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: باید تناسب بین تعداد افراد ثبت‌نام شده، صدور ویزا و حجم حمل و نقل برای راهپیمایی اربعین حسینی صورت گیرد، زیرا شایسته نیست، تعدادی را نام‌نویسی کنیم اما به دلیل مشکل صدور ویزا یا حمل و نقل نتوانند در این آیین شرکت کنند.

این مسئول خواستار ارائه آموزش‌های لازم به زوار درباره مسائل امنیتی، تروریستی و بیو تروریستی شد و خاطرنشان کرد: نباید اتوبوس‌ها فرسوده بوده و یا مشکلات فنی داشته باشند.