شنبه 1 اردیبهشت 1403

16 آبان 1395

روزانه 37 هزار جلد گذرنامه براي زائران اربعين حسيني صادر مي شود

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: روزانه بيش از 37 هزار جلد گذرنامه براي زائران متقاضي شركت در آيين اربعين حسيني در سراسر كشور صادر مي شود.


سرهنگ مجيد صمدي روز يكشنبه در گفت و گويي خبري اظهار كرد: اقدام هاي لازم براي تسريع در صدور گذرنامه انجام شده و ظرفيت چاپ را نيز در مراكز صدور بالا برده‌ايم تا همچنان بتوانيم پاسخگوي نياز زائران باشيم.

وي افزود: از زمان تحويل مدارك بوسيله متقاضي و در صورتي كه نقصي در تكميل مدارك زائران وجود نداشته باشد تلاش كرده ايم ظرف مدت حداكثر 72 ساعت گذرنامه صادر و تحويل متقاضيان شود.

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا يادآور شد: زائراني كه قصد عزيمت به كربلاي معلي دارند بايد تاريخ گذرنامه آنها بيش از 6 ماه اعتبار داشته باشد بنابراين در صورتي كه تاريخ انقضاي گذرنامه‌ آنها كمتر از 6 ماه است بايد نسبت به تمديد آن اقدام كنند تا در زمان خروج از كشور با مشكل مواجه نشوند.

سرهنگ صمدي تاكيد كرد: با توجه به تاكيد دولت عراق و ضرورت رعايت قوانين از سوي نيروي انتظامي، امكان خروج زائران از مرزهاي كشورمان بدون داشتن گذرنامه و رواديد معتبر كشور عراق وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه زائران بايد از قبل گذرنامه و ويزا تهيه و سپس به مرزها براي خروج از كشور مراجعه كنند، گفت: صدور ويزا و گذرنامه به ‌هيچ‌ وجه در مرزها انجام نخواهد شد.

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از زائران خواست تا كار اخذ گذرنامه و يا تمديد آن را به روزهاي نزديك به اربعين حسيني موكول نكنند.

به گزارش ايرنا، بر اساس تقسيم بندي استان هاي كشور براي تردد زائران اربعين حسيني از مرزها، امسال مصوب شد زائران 17 استان از مرز بين المللي مهران عبور كنند.

سال گذشته در ايام منتهي به اربعين حسيني نزديك به يك ميليون و 500 هزار زائر سوگوار ايراني و خارجي براي شركت در راهپيمايي اربعين از طريق مرز رسمي و بين المللي مهران تردد كردند.

انتظار مي رود در اربعين امسال شمار ورودي و خروجي زائران سوگوار براي شركت در آيين راهپيمايي اربعين از راه مرز مهران به حدود 2 ميليون نفر برسد.